Kosten verstandskies trekken kaakchirurg?

Hoi hoi
Ik heb al 6 dagen ontzettend last mijn verstandskies, ik kon gisteren gelukkig langs bij de tandarts. De tandarts zei dat de verstandskies eruit moet, en verwees mij door naar de kaakchirurg omdat zij het niet kan/wil? Nu ben ik er helaas al achtergekomen dat ik het zelf moet betalen. Ze vergoeden het vanuit de basis beurs, alleen moet je je eigen risico betalen. Laat ik nou net vrijwillig mijn eigen risico dit jaar gezet te hebben op 800 euro omdat ik nooit wat heb, behalve nu weer… :grinning_face_with_smiling_eyes: Mijn tandarts zei ik zou als ik jou was meteen alles er uit halen, maar dat ga ik niet doen aangezien mijn eigen risico zo hoog is! Ik heb ook nog geen last van die kiezen. Als dat wel zo is, laat ik ze er volgend jaar uit halen, en doe ik mijn eigen risico op het laagste.

Nu vroeg ik mij af hoeveel het nou kost om 1 verstandskies eruit te laten trekken bij een kaak chirurg? Google maakt me ook niet veel wijzer. Er moest sowieso een kaak foto gemaakt worden, en dan die kies eruit, verdoving, medicijnen etc. Wat kost dat zo bij elkaar? :anguished:?

dat verschilt per ziekenhuis volgens mij.
Kan je niet contact opnemen met je zorgverzekering of betreffend ziekenhuis.

En in algemeen; als je eigen risico hoog zet, zorg er dan voor dat je dit geld wel in bezit hebt op je spaarrekening.
je kan trouwens met veel zorgverzekeringen betaalregeling treffen/maken en dus dat verspreid aflossen dat kan je ook nog als oplossing doen.

200

Even wat meer informatie. Ik heb ook in 2017 mijn eigen risico verhoogd en in augustus moesten 2 verstandskiezen eruit. Het lijkt inderdaad duur maar je bespaart elke maand geld op je premie dus.

Tandartsen en kaakchirurgen moeten codes opgeven om behandelingen te declareren. Dit zijn vastgestelde prijzen, maar sommigen gebruiken net een andere methode of meer materiaal en geven dan meer codes op. Ligt er ook een beetje aan of je verstandskies gemakkelijk of juist heel moeilijk te verwijderen is. Hieronder een linkje van alle tarieven van 2018, dan moet je kijken naar Operatieve verwijdering van een gebitselement:

http://kaakchirurg.com/pix/tarieven-2018.pdf

Zoals kopjechino al zegt, inderdaad rond de 200 euro.