Kosten verdelen/reizen [afstandsrelaties]

Hoi meiden!

Ik vroeg me af hoe jullie de kosten verdelen mbt het reizen? Dus dit is meer voor diegene met een lange afstandsrelatie :slightly_smiling_face: En als de een full time bijv. werkt of juist werkeloos is, betaald de ander dan ook meer?
En reizen jullie om en om of de een meer dan de ander?

Ik heb zelf een lange afstandsrelatie (ofja, lang… het is 3 uur reizen en met de trein behoorlijk duur), en ik vroeg me af hoe andere het aanpakken met de kosten en het op en neer reizen. ^^

Er bestaat een algemeen langeafstandsrelatiestopic, ik denk dat veel meiden je daar wel kunnen helpen! Is vast ergens op de tweede of derde pagina.

Hier is de link: http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/lotgenoten-lange-afstands-relaties-266208.6500.html

#teamwork

Ow oeps dankjewel, dat wist ik niet haha :flushed: :grinning:
Dan zal ik de vraag nog eens daar stellen!

Ik weet niet of je (jullie) alleen in het weekend gaat. Ik heb een weekend trein abonnement voor €29,- p.m. daarmee kun je gratis reizen van vrijdag 18:30 t/m maandag 04:00 ('s nachts dus). Behoorlijk goedkope oplossing, voor als je 's weekends veel reist. (Daarbij krijg je door de week -buiten de spits- ook 40% korting.) Inmiddels is het abonnement wel een paar euro duurder geworden, maar alsnog scheelt het enorm.

Kosten verdelen doen mijn vriend en ik niet, maar ik zit waarschijnlijk wel in een iets andere afstandsrelatie dan jij, gezien m’n vriend wel in de buurt van mijn ouders (waar ik in de weekenden ben) woont (maar niet bij m’n studentenstad).

^ Ja ik ga me inderdaad ook verdiepen in kortingskaarten. Zit nog te twijfelen tussen een weekend trein abbo of zo’n kaart in de daluren (50 euro p/jaar). Het scheelt hoe dan ook echt enorm!

Dat is idd een beetje anders. Omdat hij toch in de buurt van je ouders woont enzo :slightly_smiling_face:
Wij wonen allebei nog bij onze ouders en ik reis op dit moment alleen naar hem toe en hij niet naar mij (heeft zo z’n redenen). We delen de kosten over het algemeen niet. Hij is sinds 3 maanden van fulltime baan, werkeloos geworden maar hij heeft waarschijnlijk over een maand wel weer een nieuwe baan. Ik werk op dit moment wel (al werk ik niet veel - helaas niet eens part time). Maar omdat hij dus op dit moment ook wat minder geld heeft, komt ook door een dure vakantie waar hij nu naar toe is - wat hij al gepland had voordat hij stopte bij z’n oude baan, laat ik het nu voor wat het is. En wou ik graag weten hoe andere koppels dit doen, zodat we kunnen kijken hoe we dit in de toekomst kunnen aanpakken :slightly_smiling_face:

Ahh op die manier. Als jullie allebei ongeveer evenveel (even duur) reizen, lijkt het mij niet heel erg nodig om de kosten te delen. Als één van jullie ècht heel vaak naar de ander gaat en andersom niet, dan zou je het er over kunnen hebben om de kosten te delen. Maar goed, dat is natuurlijk per situatie/relatie verschillend, dus daar zou je het dan met je vriend over moeten hebben.

Zelf geen ervaring hiermee. Maar hoor ook wel eens dat diegene die niet hoeft te reizen het eten betaald (als je beiden op jezelf woont). Dan is je weekend verder in ieder geval gratis, en dat scheelt ook best wat!

Met mijn eerste vriend deden we het om de week betalen. Alleen met mijn huidige vriend betaald hij. Hij betaald ook eigenlijk altijd het eten als hij dan hier is. Ben het er zelf niet zo mee eens, maar hij vindt het ok omdat hij werkt en ik niet.

Een normale verdeling zou ik gewoon inderdaad 50/50 vinden. Of 70/30 bijvoorbeeld als de ene veel werkt en het ok vindt iets meer te betalen.

Mijn vriend en ik geven elkaar soms wat en soms niet. Bij ons voelt het ook al alsof we echt echt samen zijn en dat we ook samen doen met het geld. Als de een niet zo veel heeft betaalt de ander een beetje bij. Alleen onze grote bedragen betalen we altijd zelf (kleding telefoon) eten en drinken en reizen en goedkope aankopen kijken we wat het makkelijkst is.

Binnenkort komt mij vriend naar mij toe en voor een retourtje moet hij bijna 800 euro betalen. Als hij hier is betaal ik dan extra huur en regel ik de eerste dagen t eten .