Kosten eerste jaar geneeskunde

ik wil volgend jaar beginnen met geneeskunde, maar ik wil graag een kostenoverzicht van alle kosten van het eerste jaar. Dat is dus niet alleen de kosten van de studie zelf, maar ook de boeken en andere materialen zoals een labjas. De kosten van de studie vinden is niet zo moeilijk, maar hoeveel je voor de boeken moet betalen is een stuk lastiger om te vinden.

zijn er mensen die geneeskunde doen of gaan doen die de kosten ongeveer weten?

Mijn zus studeert geneeskunde, en het enige wat ik weet is dat je kunt rekenen op ongeveer tussen de 700 en 1000 euro aan boeken in elk jaar, er komen écht veel kosten bij.

^ hoe bedoel je van school tot school te zien? dat het bij elke school verschilt maar dat je er wel achter kan komen?

oh zo…lijkt me wel toch dat daar verschil in zit. Nouja…ik ga wel even op een studentenforum kijken ofzo. Bedankt voor jullie reacties!

http://www.msfusams.nl/boekverkoop/boekenlijst
Via deze link kun je de boekenlijst downloaden voor geneeskunde in Utrecht. (studeer ik zelf niet ik doe BMW) ga ervan uit dat je voor elk boek gemiddeld 50 à 60 euro kwijt bent. Een labjas is ook echt een duur grapje (die van mij koste dacht ik 75 euro).
Want ja geneeskunde, en eigenlijke alle studies in die richting zijn gewoon dure studies

Kan je niet je schoolboeken 2e hands kopen?