Kos / Griekenland

hoi:)
ik ga waarschijnlijk deze zomer met 9 vriendinnen naar het eiland Kos in griekenland. Is iemand hier eerder geweest (vooral kos-stad)? is het er leuk of kunnen we beter heel ergens anders heen? en heeft iemand toevallig een slim ideetje waar we ons kunnen onderbrengen, want we zijn dus met een groep van 10… ja nogal wat vraagjes maar ik dacht het hier even droppen kan altijd wel helpen:)
xx

Een vriendin van mij was met familie naar Kos gegaan, ze was helemaal enthousiast toen ze terug kwam. (’:

Jaaa kos is heel leuk :grinning:

ik ben er heen geweest. Het strand is niet zo mooi, en het eiland ligt vol met allemaal afval. Dat is iets minder, het is er wel heel erg lekker weer, ook heel leuk om gewoon een keertje op vakantie te gaan. Maar afval op stranden is daar niet ongewoon (; Ze hebben er wel echt ziek lekker eten haha.

Kos heeft een geweldige geschiedenis, en dat kan je ook terugzien. Het marktplein stamt af uit de oudheid. Om het plein heen zijn ruïnes van oude tempels. Er is ook een Romeins theather (gratis toegang) en een haven. Je kan bij de haven heel erg leuk uitgaan in de avond, en je kan er heel erg lekker eten. (probeer gefrituurde vishapjes, die zijn erg populair!) Aan het begin van de haven vind je de Neratzia burcht. In de zomer wordt de burcht ook wel gebruikt voor toneel- en muziekevenementen. Je kan vanaf de burcht de haven heel erg goed zien, en daar even uitrusten.

Voor verse groenten, fruit en souvenirs moet je naar Platía Eleftheriás.

In Casa Romana kan je zien hoe rijke Romeinen vroeger woonden. In de kamers zie je muurschilderingen, mozaïeken en marmeren afwerkingen. Apart is het Andron, een ruimte waar alleen mannen mochten komen.
Een klein stukje van Casa Romana vandaan ligt het Centraal badhuis, de entree is bij de prijs van Casa Romana inbegrepen. Het oude badhuis komt uit de 3e eeuw voor Christus en er zijn nog verschillende bakstenen zuiltjes bewaard gebleven!

Je kan ook naar de defterdar moskee. De moskee wordt niet meer gebruikt, maar er is een cafeetje en winkeltjes.

En natuurlijk naar het strand! Tarzan beach en Marmari beach zijn aanraders :grinning:

ah dankjewel:) ik was echt bang dat het allemaal overdreven reclame op al die websites was, maar nu weet ik in iedergeval dat het echt leuk is haha

Kos is echt super! :grinning:

Kos is echt superleuk! Vooral het uitgaan is geweldig, wel heeeel veel Nederlanders (ook Nederlandse clubs, camelot en de camel bar) daar moet je van houden… De stranden zijn in en rond kos-stad niet super, aan de andere kant van het eiland een stuk beter!