[kortverhaal] Bosgrond

Hey meiden,

Ik schrijf voor een opdracht een kortverhaal (max. 2000 woorden) met als thema ‘Spanning’. Ik vroeg me af of jullie nog tips en reacties hebben wat betreft het beginstuk. Is het spannend genoeg, is het duidelijk, klopt de grammatica, zou je meer willen lezen enzovoort.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Met een ruk hief ze haar gezicht op. Een schreeuw van angst had haar doen opschrikken uit haar gedachten en verwilderd keek ze om zich heen op zoek naar de bron van het geluid. Vol schrik realiseerde Sarah zich dat zij het was die schreeuwde en met dat besef kwam gelijk de chaos. Het bos, dat eerst zo vredig had geleken met het geluid van tjilpende vogels en het zachte gekraak van de eeuwenoude bomen, gooide een donkere sluier over haar heen. De wind stak op, de zon doofde uit en de tranen die ongemerkt over haar wangen stroomden werden vermengd met die van de hemel. Na een eindeloos lijkende zoektocht had ze hem gevonden. Voor haar lag hij, als een geknakte bloem. De enige beweging van zijn levenloze lichaam was het bloed dat wegsijpelde in het smalle bosbeekje en wat het water robijnrood deed kleuren. Vol afschuw keek ze naar het verminkte lichaam. Het was op beestachtige wijze toegetakeld. Zijn ogen waren verwijderd, zijn handen lagen afgehakt naast het lichaam net als als zijn tong. Zijn oren leken wel volgespoten met één of andere lijmachtige substantie. Wat was er gebeurd? Wat deed ze hier? Haar benen konden het gewicht van haar verstijfde lichaam niet langer dragen. Terwijl ze snikkend haar gezicht in haar met bosgrond bevuilde handen drukte werd het stil om haar heen.

Up

Ik ben wel benieuwd! Mijn aandacht heb je, dus van mij mag je verder schrijven :slightly_smiling_face:

Dank je =D