Kortste vraag ever.

Wanneer een jongen je vraagt of je een vriend hebt, is dat dan meestal uit nieuwsgierigheid of omdat ze… iets willen ofzo? Een klasgenoot (ik zit sinds begin dit jaar in een nieuwe klas) vroeg dat aan mij op Whatsapp toen ik nog een vriend had. Ik zei ja ik heb een vriend. Toen had ik een Whatsapp gesprek met mijn toenmalige vriend en die vroeg met wie ik nog meer op Whatsapp aan het praten was, en ik antwoordde dat ik met die klasgenoot aan het praten was. Mijn ex was toen helemaal achterdochtig enzo en hij las mijn gesprekken toen stiekem op mijn mobiel, en toen was hij jaloers omdat die klasgenoot had gevraagd ‘of ik een vriend had’.

Maar ja mijn vraag is dus, vragen jongens dat nou omdat ze je interessant vinden of uit nieuwsgierigheid?

Soms wel, soms niet. Beetje moeilijk om dat zo in te schatten.

Ik denk uit interesse…

Als je geen interesse in de persoon hebt waar je dat aan vraagt, waarom zou je het dan moeten weten?
Hij zal dus zeker wat interesse hebben.
Of ie verliefd is kan je niet weten, maar hij heeft je in ieder geval opgemerkt.

Kan allebei.

Kan inderdaad allebei.

ik denk interesse

Uhu, soms vinden jongens het ook gewoon leuk om over (hun) relaties te praten ofzo. Ik zou er niet te veel achter zoeken.

Ligt er denk ik een beetje aan wat voor gesprek het verder is. Als het echt een open gesprek is denk ik dat ie je wel ziet zitten. Maar als het echt een soort interview is denk ik eerder gewoon … interesse in de zin van ‘aardig meisje maar meer niet’. Denk ik.

Kan allebei.

Jongens die een relatie hebben vragen het ook soms en die hebben vermoed ik geen interesse.

Sluit me aan bij Dulcis,
waarschijnlijk uit interesse.
Hij toont interesse in je. Misschien als je geen vriendje had dat hij dan met je ging flirten.
Of later zou zeggen dat hij je leuk vond.
Wie weet.

Ik dacht heel even dat ik je kende

maar ik denk ook uit interesse

Allebei

Kan allebei idd, maar ik denk uit interesse.