Korting met studentenov

Hallo,

Ik wil morgen met de trein naar Zutphen van Arnhem Velperpoort, maar voor een retourtje ben ik dan al 10,60 kwijt. Mijn vriend studeert nog, maar gaat niet mee. Met zijn studentenov zou ik wel recht hebben op 40% korting, als hij meegaat. Nu is mijn vraag, kan ik ook alleen zijn ov meenemen? Hij moet namelijk zelf leren en heeft geen tijd/zin om mee te gaan.

Alvast bedankt!

Lijkt me niet dat je zo met iemand anders zijn/haar ov kunt reizen?

Je krijgt geen korting als je een 40%-ticket koopt, zijn OV meeneemt en zo met korting wilt reizen, dan moet hij zelf mee.

Mijn standaard tip; koop gewoon een kaartje met korting, loop je een jongere tegen het lijf in de trein gewoon vragen of die student is en of je op zijn of haar korting mag reizen. En dan tegenover die persoon zitten ofzo. Appeltje eitje.

Okay daar was ik dus al bang voor. Ik vraag me af of ik morgen wel een student tegen het lijf loop, aangezien het zondag is en arnhem velperpoort en zutphen nou niet echt grote stations zijn.

Zondag is wel een dag dat veel studenten naar weer naar hun studentenstad gaan, maar meestal wel in de avond. Of maandagochtend… Naja ik weet niet of het een lange rit is? Maar je kan het altijd proberen toch :’)

Ja, maar als ik dan niemand tegenkom in de trein en er wordt wel gecontroleerd dan krijg ik misschien wel een boete. Maar in ieder geval bedankt allemaal! Ik kijk wel even of ik iemand op het station zie staan en anders betaal ik maar gewoon de volle mep, schijterd die ik ben.

Tip… koop dan 2 keer een enkeltje, heb je in ieder geval de kans dat je 1x nog korting hebt! Als je een retourtje met korting koopt moet je op de terugweg ook een student hebben!

^ dat is wel een goeie, van mademoisellemoi. Twee enkeltjes kosten toch hetzelfde als een retour :’)

maar 10 euro is toch niet veel ? Waarom zou je voor dat tientje een boete riskeren van 30/40 euro ?

Dat ja.

Ik zou het persoonlijk niet proberen, want zonder die vriend krijg je geen korting.

Ik zal gewoon een kortingskaart kopen, en op jongeren afstappen. Ik zelf studeer, en vindt het nooit erg als iemand vraagt of hij/zij met mij mee kan reizen :wink:. Gewoon doen.
En anders kan je idd ook gewoon proberen die ovkaart van je vriend mee te nemen, en als ze moelijk gaan doen, dan zeggen ‘oh, sorry ik dacht dat dat mocht’ . Gewoon doen alsof je niet zo slim bent, maar wel heel vriendelijk en beleefd zijn, en een beetje onschuldig/lief lachen. :slightly_smiling_face: Komt goed!

Voor sommige mensen is 10euro trouwens wel best veel!