Wat is je leeftijd?
18
Wat voor niveau/opleiding doe je?
Havo
Hoe vaak maak jij per dag gebruik van hyves?
2 keer, als ik woensdag me iPhone 4 krijg waarschijnlijk vaker
Hoe kijk jij tegen hyves aan? Positief of Negatief? Waarom?
Positief. Ik vind het fijn dat het bestaat. Sommige mensen heb je soms nodig om iets aan te vragen ofzo, maar die vind je net niet leuk genoeg om toe te voegen op msn en daar is hyves echt ideaal voor! Verder doen de mensen waarmee ik omga gelukkig niet zoveel met dat R&R gedoe, dus daar hou ik me dan ook totaal niet mee bezig en word er zelden door lastiggevallen!
Heb jij een mening over hyves en privacy, vind je dat je er goed over wordt geïnformeerd?
Je bent vrij om erop te zetten over jezelf wat je wilt. Je kunt ook over je leeftijd liegen en je geboorteplaats enzo niet uitvullen. Tis niet dat je gedwongen wordt tot het afstaan van gegevens.
Heb jij het idee dat op hyves je gegevens goed genoeg beschermd worden?
Ja, zie vorige vraag
Zet jij veel op hyves? Zoals waar je bent, woont. Het plaatsen van allerlei foto’s en krabbels met privacygevoelige details? Zo niet, lees/zie je dit wel op veel andere hyvespagina’s?
ik doe het zelf niet zo erg. Ja ik zet soms wel eens in een wiewatwaar dat ik op school ben of welke bus ik ga nemen, of in welke stad ik ga winkelen die dag, maar nooit echt adressen ofzo.
Ik zie dit wel bij andere mensen best sterk. Dan hebben ze bijvoorbeeld een wiewatwaar: Chillen @ thuis en dan thuis gelinkt naar hun eigen straat + huisnummer zelfs! Of mensen die hun Ping er gewoon ff opzetten of hun 06
Nou dat gaat me toch net wat te ver.
Welke media gebruik je nog naast hyves? Lezen, kijken, luisteren?
Tumblr, youtube, kranten, roddelbladen (tja je moet wat te lezen hebben op t werk in de pauze), facebook, twitter heel soms.
Zoek jij zelf informatie op over Hyves en Privacy of heb je het liefst dat je erover geïnformeerd wordt?
Ja liever duidelijker dan dat ik het zelf helemaal moet gaan uitzoeken