korte verhaaltjes: van alles.

Hee!
Na even nagedacht te hebben, ben ik toch wel benieuwd wat jullie van mijn schrijfvaardigheden vinden. ;p

Ik post waargebeurde verhaaltjes maar ook verhaaltjes dat ik heb verzonnen.
Het is dus geen geheel verhaal.

Graag jullie commentaar of verbeteringen (van spelfouten of wat beter kan).

xxx

Na kort geslapen te hebben, word ik wakker, kijk om me heen en zie dat er twee skaterjongens bij mij in het tweepersoonsbed liggen. Loop naar beneden en zie nog meer skaters. Ik denk na wat er allemaal is gebeurt en lach sluw, wat een avond. Duizelig loop ik naar de badkamer. Ondertussen stap ik over lege bierflesjes, tassen en nog net optijd zie ik een skateboard liggen waar ik bijna over val. Ik stap de badkamer binnen, het is er klein met weinig kleur. Ik draai me om naar de spiegel, een beetje geïrriteerd over mijn donkere wallen was ik mijn gezicht met het koude water, spuit jongens deodorant op en spoel mijn mond. Als ik iets beter in de spiegel kijk zie ik een grote vlek achter in mijn nek. Beschamen kijk ik neer op mijn hals. Weer terug in de woonkamer zie ik een jongen op de bank liggen. Hij ziet er gelukkig uit hoe die slaapt. Ik plof even op de bank en leg mijn voeten op de tafel. Ontevrede sta ik weer op en loop naar boven. Pak mijn mobiel en maak een filmpje van een jongen die slaapt, draai me weer om en doe de deur open waar ik geslapen had. Er ligt nog maar één jongen. Ik vraag me af waar de andere jongen gebleven is maar vraag er verder niet naar. Ik loop naar hem toe en ga bij hem liggen. Hij glimlacht en pakt mn taille. Mijn handen strelen zijn gezicht, ga door zijn haar en kietel zijn nek. Zijn lach wordt breder en vraagt hoe het met me gaat. ‘Een beetje brak en moe maar het had erger gekund’, zeg ik. ‘Met mij gaat het ook wel’, zegt hij terug. Ik hoor iemand de trap aflopen en de deur gaat open. Ik zie een meisjes hoofd om het hoekje verschijnen, één van mijn beste vriendinnen. Ik lach om haar uitdrukking. Ze kijkt moeilijk en haar make-up is uitgelopen. ‘Ik kom er zo aan’, zeg ik tegen haar en ze verdwijnt weer. Niet veel later loop ik naar beneden, we drinken en roken wat, pakken onze spullen en zeggen gedag tegen iedereen. Op naar huis.

Ik vraag me af of dat waargebeurd is ;p
Maar opzich wel leuk verhaaltje, beetje vreemd, maar dat maakt het ook weer bijzonder. Het zou misschien wel fijn zijn als je wat meer alinea’s maakt.

Haha het was mijn zaterdag ochtend.
En ik denk dat je daar wel gelijk in hebt ja, bedankt!

Best leuk stukje. De dikgedrukte stukjes zijn de dingen die ik verbeterd heb, maar ik weet niet of je het er mee eens bent.

Trouwens, dat koude met die dikgedrukte e, volgens mij moet die e weg (had er een streepje door gezet, maar dat zie je niet).

oke dit vind ik nogal vreemd eigenlijk. erg onwaarschijnlijk, waar is de clue, (hoe je het maar schrijft), de spanning, de humor?

Gouden watch umtouschen

Nou nou daar zaten Lisa & ik achter msn… Drie straten verderop wonend van elkaar en we nemen msn… Lekke handig of lui kun je het ook noemen? Nou ik was eventjes terug van werk… Nog niks gehad… Helemaal niks… Nja op de 2 wafels na & beetje cola… Daar overleeft Naz wel mee.

Ik wilde nog naar de kermis, maar kreeg geen hoogte van Moniek… Die lag lekker op de bank te pitten.

Dus ik denk maar even tegen Lisa praten en haar mee naar kermis lokken.
Zo begon het… Geen haai of hoi of dat gebullshit… Alleen “kermis?” Lisa typt gelijk terug “?”. “Ja, dat ja ga mee naar kermis. Oh is goed.” Zeg ik. Lisa weer “kar jij naar mij dan. Moet nog haren doen.” Naz: “Joee even snel opmaken & ik kom eraan.” Al die hoofdletters en punten gebruikten we geen eens… Maar voor u als lezer is dat toch best wel handig…

Nou ik dus naar boven rennen… Wat make-up smeren… Geen 7 kilo ofzeu… Maar beetje… Het hoefde niet zo goed te zitten geen feestje ofzo dacht ik. Nou nog geen 10 minuten later karde ik aan… Alles mee ja… Ja, daar was ik al in 1 minuut bij Lisa…

Lisa haar moeder brabbelde nog wat & bood mij iets handigs aan… & natuurlijk Liesje je moet een jas aan… Het is koud buiten… & dat deed ze… Nadat ik haar bang maakte dat ze dood zou vriezen…

Daar zaten we op de fiets naar de kermis… Wat eigenlijk nog geen eens een fuck aan was. Maar het leuke komt nog…

Lopen wat rondjes over de kermis… Tel nog niet eens op me hand & zoveel mensen waren er… Wat gestoorde muziek kwam van de Blok af… Maar daar wilden we niet heen.

Nog wat rondjes en we zagen Jeffrey… Ik wilde gezelligheid dus hij moest maar mee. Nou met Jeffrey wat gezeten en ijsje gehaald. Yummy! ijs dat smaakte naar gesmolten koude chocola!

Nou daar weer weg even lekker geroddeld… Ja wat anders? Daar was niks te beleven…

Jeffrey weer gedumpt. Haha nee hij ging de booster in met dat joch dat geen rondjes wilden lopen en zijn bril aan mij geven.

Nou Lisa en ik weer wat rondjes lopen… & ze zag iets… Een teken van leven… Het waren Hakim, zijn super toffe mama & Geovani.

En we holden erachteraan… Maar ze waren verdwenen… Nou dus terug over de kermis… & ja hoor ze stonden achter dat ene kraampje. Geovani wou geen knuffel & ook geen hand geven. Hij had al een bal gewonnen… Nou nou… Dat lukt mij in geen 70 jaar als het er geen 71 zijn.

Dus ik hele tijd lief doen tegen Geovani… Maar nee dat kind vond mij meer een monster als een lieve meid… Overgooien met de bal wilde hij ook niet & vooral niet de bal met mij delen.

Na een tijdje gingen mama & Geovani weer naar huis. Hakim loopt maar naar huis.

Dus wij bij dat kraampje blijven… Hakim zag een horloge… Een super vette NEPPE rolex… Van plastic! Jeeej… Daar wilde hij nou eens op wagen… Hoe dan ook.

Dus ik wissel het geld om bij dat ene joch van het kraampje. & vraag heel lief of hij de horloge naar voren wilde zetten… Ja je denkt nu al uhh? Mag dat? Ja dat mag… Ik ben het. Ze doen alles voor mij. Dus ik loop terug om het aan te wijzen en zie een gouden horloge van playboy. Die moest hakim hebben. Gangster man! Haha…

Nou ik zit naar dat joch te wijzen van naar voren ja nog meer nog meer… & nog een klein beetje…

& Hakim waagde het erop. Eerste keer… Hmm geen fuck… Nog een poging… & ja hoor. Het was raak. & nog wel 2 in een keer. Maar wel twee tyfus lelijke dingen… Hij waagt nog een keertje. & nee de gouden horloge werkte niet mee.

En ik zag het… Hij baalde… Wat moest hij nou van die rotte plastice horloges… Zo nep. Met zowat lijm en plakband aan de zijkant die zichtbaar waren…

Dus ik zeg ik ruil het wel. Loop terug naar dat joch… Wat binnen in zijn kraampje zit te roken. Dus ik zeg al “Nee nee mag niet!”.

Nou ik zeg dus ik “Wilt u dit ruilen tegen de gouden horloge?” De jongen zegt “Hollands & nog wat…” Dus ik denk hij wil dat ik Hollands praat… Ik zeg dus met een harde G “Mag ik de gouden horloge hiervoor. Dit is echt niet mooi!” & dat was weer niet raak Het had me toch een hoop geld gekost… Ik voor de gein beginnen van “Kende gej dit vur mig umruilen? Det zoi hiel fien zien.”

Hij begint in Engels te praten van: “I can’t speak Dutch.” Ik denk nou nou… Een kraampje in hartje Holland en geen Hollands woordje dat je kent.

“Can you change this watch for the golden one?” Hij dus lachen en lui bezig zijn… Wat rommelen in laatjes… Volgens mij verstond hij dat ook niet. Dus ik begin weer wat te praten.

Nu in Duits. “Kannst du dieser Uhr fur mir umtouschen?” Nou dat was meer van wat hij wilde horen. Hij zit weer en zegt “Allein Polish oder Russisch.”

Nou ik blij kijken… Dus die Polen op werk zijn nog ergens goed voor geweest. Dus ik zeg “Dobra dobra.” Voor de mensen onder ons die geen Pools kunnen… Het betekent: Goed goed… Jeuj… Dat hielp… Dat joch lachte… Had hij wel nodig.

Nou uiteindelijk kreeg ik hem met gebarentaal, wat Duits, Hollands, Horsters, Engels & Pools zover om mij dat ene gouden horloge te geven.

& aan het eind van onze tocht der tochten voor de horloge kwamen we in de file te staan bij de booster. Ja ja het was tijd om naar huis te gaan maar het ging niet… We moesten perse de booster in. & dat kostte me toch een redelijke 15 a 20 minuten. Want ja… Mensen moesten nou net op dat moment dat ik wilde erin gaan. Regen of niet… Ze moesten… & daar kreeg ik geen voorrang op.

Wees een idioot of een idioot.

Wat is dit? Ook een verhaal. Alleen al in de eerste 2 alinea’s staat 100 x ‘even’. Misschien nog even nakijken?

Thanks! Ik ben het er helemaal mee eens. (:

Nouja, je hebt wel gelijk hoor, er zit ook geen spanning, humor of een clue in. Maar het is wel een verhaal wat is gebeurd, misschien zit er daarom wel geen clue in. Het is ook maar een kort verhaaltje en ik vind het persoonlijk niet noodzakelijk dat het er bij moet. In een echt boek is het een ander verhaal ja… maar wel bedankt voor je reactie hoor. ik zal eens proberen om eens zo te schijven dat het geboeit blijft, vind het wel wat lastig. oefenen baart kunst, hoop ik.

Het was eigenlijk een klein verhaaltje wat waar gebeurd is…

Ja oke, zou je dan misschien je eigen topic starten? ;$
xxxx