korte nederlandse zinnetjes

hee,
weten jullie nog leuke nederlandse zinnentjes? want ik mijn zinnenboekje staan haast alleen engelse en ik wil er ook nederlandse in hebben xx

Wat voor zinnetjes zoek je precies?

Zoals? Leuke quotes en zo bedoel je?

rozen zijn rood
viooltjes zijn blauw
ik dacht dat ik lelijk was
maar toen zag k jou !
neejoke schat xoxo’

jaa gewoon leuke zinnentjes but ook bijv over vriendschap liefde verdriet en shit. x

Eet gezond, eet altijd sla bij je frikandel.

^ Hahaha kei droog

HAHAHHAHAHA ik ga stuk #qq

upje

Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen

upp x

Ik hou van het leven, ik hou avn de zon, ik open de deuren en… flikker van het balkon.

Maar volgens mij bestaan hier toch al een hele hoop topics over?

up! x

Deze vind ik ook leuk trouwens:
Trein, ja, ik heb jou ook gemist.

Berlijn

de zon is geel

De enige zin uit de Nederlandse poëzie die ik altijd zal blijven onthouden. (Uit het gedicht Berlijn, van Marsman). Maar ik denk dat ik de enige ben die dit het hoogtepunt van de Nederlandse literatuur vindt.

In het donker durf ik te huilen, wanneer niemand me stoort. In het donker durf ik te zeggen, wat overdag niemand hoort. Duizenden tranen op m’n huid, die verdwijnen in het licht. Al m’n woede moet eruit, ik proef het zout op m’n gezicht. In het donker kan ik huilen, zonder angst, zonder spijt. In het donker durf ik te zeggen, wat overdag niemand begrijpt
------------
De wereld kent geen grenzen meer, daar komt het eigenlijk op neer
------------
ik doe een stapje terug en kijk naar wat er voor me staat.
------------
Wat je vind is wat je zocht,
wat je verloor is waar je voor vocht.
------------
Soms betekent jaloezie gewoon dat je te veel van een jongen houd dat je bang bent om hem kwijt te raken.
------------
Soms maken we beslissingen die ons diep kunnen raken,
maar wij weten; het is een beslissing die we moeten maken.
------------
Maak mijn woorden onleesbaar
tover een glimlach wanneer tranen branden
zorg dat mijn angsten achtervolgen in kleine kamers
------------
Hij is degene die mij kan redden als ik verdrink.

…? XD

Ja soms , ben je jaloers weet je wel, maar dat betekent toch juist dat je om hem geeft?
Bv, je vriendje praat met een meisje , dan word je jaloers. Maar dat is toch juist angst om hem kwijt te raken ?

Jaloezie heeft niet altijd met jongens te maken, je kan ook jaloers zijn op materialistische dingen.

Ze zegt ook soms. En ik vind het wel kloppen!