Kort verhaaltje; Drugs, mijn ervaring.

Dit is gewoon een soort artikel over mijn ervaring met drugs. Het is opzich best lang, maar als je verder wil lezen moet je t maar zeggen anders stop ik. Ik begin gewoon met mensen die ik ken(de) die drugs gebruikten en daarna over myn eigen gebruik. Ik hoop dat jullie t wel een beetje leuk vinde. :open_mouth:

In Nederland mag je naar een zogenaamde ‘Coffeeshop’ als je 18 jaar bent. Het is algemeen bekend dat je daar niet komt voor een geweldige Espresso. Iedereen krijgt wel eens te maken met iemand die drugs gebruikt. Toen ik 15 was, ging ik uit met een jongen met rode oogjes en pupillen zo groot als knikkers. Die jongen bleek erg grappig te zijn. Hoewel, hij was best handtastelijk voor een eerste date. Maar ik hoop nog steeds dat het bij de bijwerkingen van een hele goede joint hoort. Het was een hele slimme jongen, maar volgens mij waren zijn hersencelletjes echt aan het wegrotten. Hij zoende ook heel apart, en ik rook de wietlucht echt om hem heen. Er is trouwens geen 2e date geweest. Ik vond het al vrij heftig voor een eerste date. Toen kwam er een andere jongen, die overigens op een of andere rare manier mijn stiefbroer was, maar laat ik daar maar niet verder op in gaan. En die ging vaak naar van die festivals met house muziek en zo. Toen hij me vertelde hoeveel daar werd gebruikt, ging er een wereld voor me open. Hij leerde me ook mijn eerste ‘L-tje’ draaien. Als je namelijk geen voorgedraaide joint hebt, draai je er gewoon zelf eentje met lange vloei! (Ja, ik vind het ook net een doe-het-zelf cursus.) En als je geen lange vloei hebt, gebruik je gewoon korte vloei, en dan plak je er zelf 2 aan elkaar. Genoeg om uit te kiezen in ieder geval. Dat is allemaal nog niet zo makkelijk, je moet veel oefenen voor je een echte junk bent. Die jongen heeft ’t mij geleerd met normale shag, omdat hij op het moment geen ‘spul’ bij had. Hij zei echt ‘spul.’ Ik snap zo-ie-zo niet waarom een drugs- gebruiker zegt spul, net alsof ze bang zijn om het woord echt uit te spreken.

Je moet wat duidelijker zijn.
want opeens komt er een andere jongen die je stiefbroer is ofzo?
mr ga door

up

Ja daar heb je wel gelijk in eigenlijk. :stuck_out_tongue: Dat had ik beter moeten uitleggen.
Maar hier is t volgende stukje.

Hij gebruikte trouwens ook pillen, denk ‘snoepjes.’ En die waren volgens hem echt helemaal ‘vet’ en ‘onwijs hard.’ Om het maar even in dat taalgebruik te houden. Hij had ook een klein doosje om zijn wiet in te houden. Denk aan de vorm van een asbak en dan kleine spijkertjes erin. Ik weet nog steeds niet waarom die spijkertjes in zo’n doosje zitten, maar het zag er best indrukwekkend uit. Ik weet nog dat hij op een avond tegen mij zei dat ie een keer wel 4 joints op een dag op had gerookt met een maat van ‘m. Ik probeerde te kijken alsof ik heel erg onder de indruk was, maar eigenlijk wist ik dus niet of 4 joints op een dag veel was. Het leek in ieder geval alsof hij er trots op was, en geloof me, dat is eigenlijk vrij triest. Als hij een dag zijn telefoon uit had staan, had hij wel zeker van 3 verschillende dealers sms’jes of gemiste oproepen. En dat was niet omdat ze hem zo misten. Ik snapte ook niet waarom hij drugs nodig had. Mijn veronderstelling was dat hij dat nodig had om zijn leven boeiend te maken. Hij verklaarde zijn drugsgebruik heel simpel. Het is gewoon af en toe ‘gaaf en gezellig.’ Ik blijf erbij dat zijn leven gewoon niet boeiend was. Zijn moeder keurde het ook gewoon goed. Die deed zelfs een keertje mee. En zulke ouders snap ik dus niet, maar mijn conclusie was dat haar leven ook niet boeiend was, en dat ze het daarom nodig had. Nu begrijp ik wel dat mensen verslaafd kunnen raken aan drugs, vooral jongeren.

haha dat “asbakje met die spijkertjes” is nou een crusher
daar maak je wiet mee klein zodat je het niet met je handen hoeft te doen
oke ik voel me echt een junk dat ik het weet
maar nee ik gebruik niet
maar anyway ga verder met je verhaal!

ik vind het en beetje raar, sorry

Ik vind het een beetje irritant lezen om de een of andere rede

Het zou fijn zijn als jullie vertellen WAAROM je het raar vind, of irritant om te lezen??
Hier kan ik namelijk niks mee.

Dankjewel voor het vertellen van de crusher en zo:P hahaha x)

Ik vind het wel interessant, ook vanwege de manier hoe je het vertelt. Vooral doorgaan!

Is dit nou een verhaal of echies?

Wiet is gross bijdeweg.
Op bubblegum na.

Ooh woaw er staat ook echt een reclame voor afkicken van cocaïne naast dit topic 8’D

Wtf doet zon reclame op girlscene? 8’DDD

Drugs is leuk yay.

Agree.

Het leest een beetje irritant. Ik weet niet hoe het komt, misschien is het te langdradig? Of nouja, dat val eigenlijk wel mee. Ik weet het niet.
Maar ik vind het wel interessant genoeg om door te lezen.

Ik denk niet dat je talent hebt om te schrijven helaasz.

Ik vind het wel grappig lezen. Het is niet een literair hoogstandje maar dat is ook niet de bedoeling volgens mij. Ik ben benieuwd.

Ik snap niet wat mensen hier voor problemen mee hebben ,
ik vind het gewoon lekker door te lezen …
Alleen het enige is is dat ik niet begrijp waar je heengaat met je verhaal…
Is dit gewoon een -in verhaal vorm- verhaal of iets?

Hee dankjewel voor alle reactie’s.

• Wat bedoel je met die gross fzo? x)
  • Het is niet echt een verhaal. Wel in verhaal vorm geschreven. Het is gewoon een kort dingetje. Het is gewoon allemaal toevallig echt gebeurt. daarom wil ik er ook geen verhaal van maken omdat het anders allemaal zo verzonnen word.
  • Wtf. Stond er echt een advertentie met cocaine? xD

Nu ben ik 16 en is het voor mij niet legaal om drugs te gebruiken. Ik wilde het een keer proberen, en dat heb ik gedaan. Zelfs 2 keer. Die 2e keer stond ook niet echt in de planning. Als je 16 bent, hoe kom je dan aan drugs? Heel simpel: Je kent mensen en die mensen kennen jou. En dan ga je gewoon gezellig een joint roken. Ik heb gemerkt dat het allemaal heel discreet gaat. De eerste keer was met een jongen alleen, ik gaf hem een euro, hij betaalde de rest. Hij liep richting de coffeeshop, ik liep naar rechts. Nog geen 1 minuut later trof ik hem weer. Hij liep meteen door naar een afgelegen straatje en terwijl hij liep stak hij de joint voor me aan. Omdat het de eerste keer was voor mij, moest ik rustig aan doen vertelde hij mij. Ik deed niet echt rustig aan, ik had de joint zo opgerookt. Ik voelde eerst niet veel, daarna werd ik moe en ging ik zitten. Hij zei dat ie het knap vond dat ik de eerste keer die hele joint helemaal oprookte. Ik voelde me best trots, maar daarna besefte ik wat ik aan het doen was en toen voelde ik me niet zo trots meer. Het is niet bepaald iets dat je in je CV kan zetten namelijk. ‘Kon op haar 16e al meteen een hele joint oproken zonder strontziek te worden.’ Hij vertelde wel dat ie een hele ‘goeie’ voor mij had gehaald, en dat ik beter met de bus naar school kon gaan. Want ja, ik moest naar school. En dat gaat knap moeilijk als je knetterstoned bent, geloof me. Toen hij met me meeliep vertelde ik allemaal zogenaamde leuke dingetjes, wat precies weet ik niet meer. Ik kwam in ieder geval niet op een woord. Normaal kan ik zoals elk Nederlands 16-jarig meisje gewoon zinnen maken met woorden en zo, deze keer niet. Hij vertelde dat ik nooit meer op het woord zou komen. Hij had gelijk. Ik weet niet meer wat ik wilde zeggen, en ik zal het waarschijnlijk ook nooit weten.

Je kunt het trouwens wel gwn als een verhaaltje zien, dat leest misschien makkelijker, met dat idee. x)

Ben blij dat er ook nog goede reacties zijn.:stuck_out_tongue:
Achja, kritiek is welkom!:wink:

Het is trouwens echt gebeurd, afgelopen 2 weken. :stuck_out_tongue:

Ik ga voor verder :slightly_smiling_face:

Haha ja kijk:
http://i34.tinypic.com/20gk0w6.jpg

Toepasselijk…
En met gross bedoelde ik dat ik wiet niet lekker vind (: