[kort verhaal] Liefdeslucht

Hoi, soms schrijf ik een beetje random wat er in mijn hoofd gebeurt en houd ik het voor mezelf. Deze vond ik goed gelukt, dus ik wilde hem even met jullie delen. Normaal is zo’n random schrijfmoment niet heel productief, maar deze keer kwam er opeens een verhaal uit rollen. Wat vinden jullie ervan?

Liefdeslucht

Ik ging net even een stukje lopen. Mijn hoofd kookte over. Ik stapte de deur uit met goede muziek in mijn oren en een warme sjaal om mijn nek. Ik sloeg rechtsaf, het park in. Ik keek naar de lucht en besefte dat die net zo was als mijn gevoel. Een grijsblauwe massa aan wolken die af en toe werd gebroken door een felroze straal ondergaande zon. Ik liet de wind door mijn longen gaan en stapte door, op de maat van de muziek. Ik staarde naar de kale bomen. Ze wiegden op en neer, meegaand met mijn looptempo. Ik haalde adem. Frisse lucht ging in, nam alle troep mee en ging weer uit. Lopen is geruststellend, vind ik. Je zet je ene voet voor de andere en je gaat naar voren. Geen uitzonderingen. Geen kuilen. Geen bulten. Gewoon, een pad. Recht vooruit. De muziek nestelde zich in mijn overwerkte hersenen en ga me een stevige knuffel. Ik stak mijn handen in mijn zakken en zette koers naar huis. Toen ik de sleutel in het slot stak sprongen de lantarenpalen aan. Binnen deed ik het licht aan, zette de waterkoker aan, ruimde mijn sleutels op. Ik wilde net mijn sjaal af doen toen de bel ging. Ik keek op de klok. Niemand die ik kende kwam langs. Ik deed de deur open en zag jou. Je keek me aan met je schuine glimlach en je bruine ogen. Je drukte je lippen op de mijne. Je gezicht voelde warm aan. Ik werd omhoog gegooid, ver boven de grijsblauwe wolken. Na een kus die jaren lang duurde liet je me los. Ik viel. Je boog naar me toe. Fluisterde. ‘Ik sta naast je, je bent niet alleen’. Je liet me achter. Ik stond verdwaasd in de deuropening en keek omhoog. Een wolk dreef voorbij en liet een stuk zwarte hemel zien. Als ik goed keek, zag ik sterren.

Heel mooi!

Mooi verhaal!!

Dank jullie wel!

Upje, wat vinden jullie er nog meer van?

Kort maar krachtig :slightly_smiling_face:

Ik schrijf zelf ook wel eens, al doe ik het de laatste tijd nog vrij weinig, maar ik ben gek op details. Die heb jij er ook veel inzitten. Kortom; leuk verhaal.

Dank jullie wel <3