- kort verhaal - Haat

En ik dacht bij mezelf; “Waarom laat je me niet gewoon met rust?” Maar je moest het zo nodig weer verpesten door mijn gedachten te vergiftigen met die gemene woorden. Ik zou niet mooi genoeg zijn, niet slim genoeg, het allemaal niet waard zijn. En ik begon je te haten, omdat jij mij haatte. Als ik blij was, stal je die glimlach van m’n gezicht. Als ik me gelukkig voelde, sloop je naar binnen en fluisterde je in mijn oor dat ik nooit gelukkig kon zijn met zo’n verschrikkelijk lichaam en karakter.
Ik keek dan op, staarde je in de ogen, en begon stotterend uit te leggen dat het wel meeviel, dat ik niet zo lelijk was, dat ik wel aardig was voor mensen. Je keek me dan aan, fel, je ogen brandden, en je snoerde me de mond met: “Hoe kan ik ooit van zo iemand als jij houden. Ik wil wel, maar sorry hoor, geloofwaardig kan ik je nou niet bepaald noemen met je ‘het valt wel mee’- excuusjes.”

Zo ging het door, telkens kwam jij weer, sloeg me neer, zodat ik door het stof verder moest kruipen.
Maar weet je, God zei me dat ik op moest houden me zo neer te laten halen. Ik hoefde niet over me heen te laten lopen. Hij zei, God ja, zei hoogstpersoonlijk tegen mij dat ik niet mocht haten, dat ik moest stoppen met jou te haten. Ik keek op, meende hij dat nou echt? Ik werd boos op God en schreeuwde: “Hoe kan ik haar nou niet haten, als zij mij haat!” En mijn vuist sloeg in op de spiegel. Zij, die mij zo haatte, lag in duizend stukjes op de grond, terwijl een vloeibaar kleed van bloed mijn hand bedekte. “Ik ben het gewoon niet waard! Zie mij nou? Ik kan niet eens voor mezelf opkomen! Ik kan helemaal niks!”

En weet je wat hij terug zei? Geloof het of niet. Hij zei: "Als je stopt met haten, jij stopt met jezelf te haten, dan zal je inzien dat je het wel waard bent. Want ik wil je. Ook al wil jij jezelf niet, ik wil jou, voor altijd. Daarom ben je het waard. Ik hou van je. "

Tegenwoordig wordt ieder meisje beheerst door de spiegel, beheerst door een vijand.
Ik heb het leren niet meer te doen, om deze reden.
Iemand houd écht van me.

moest dit gewoon even delen…

dankjewel ik vind het mooi

wooow dat iis mooi seg :expressionless: my god :open_mouth: goed gesgreven egt

XxXx

Idd Mooi !

Echt heel goed!

Wauw, super goed geschreven!

wow , echt heel mooi& herkenbaar !

Zo mooi! Moest bijna huilen.

Wow. :slightly_smiling_face:

mooi verwoord!

wow! supermooooi

eindelijk een echt verhaal.
ookal is hij nog zo kort <3

bedankt voor jullie reactiess. :slightly_smiling_face: het doet me echt goed.

mooi!