Korstjes op gezicht

Hey!
Ik heb heel erg last van korstjes op mijn gezicht… Dit komt voornamelijk omdat ik alles openkrab wat ik op mijn gezicht voel. Ik weet dat het echt super stom is en ik probeer er ook zeker mee te stoppen! Nu is het probleem dat ik zaterdag een feestje heb en graag een ‘korstjesloos’ gezicht wil hebben. Kent iemand zalfjes waarvan korstjes sneller genezen of andere oplossingen? Ik snap zelf wel dat ik niet moet krabben/geen rare dingen moet opsmeren.

Nivea creme

Nivea heeft me tot nu toe alleen maar puistjes gegeven :frowning_face:

Ik heb hetzelfde. Op school/werk draag ik make-up, waardoor ik minder de neiging heb te krabben, omdat dat de make-up verpest. Uiteraard laat dat het niet sneller genezen (integendeel…), maar dan krab ik het tenminste niet open.

Vanaf dat je thuis bent zou je er ronde pleistertjes op kunnen plakken, zodat je er afblijft. Uiteindelijk is dat het belangrijkste om het snel te doen genezen, het niet opnieuw openkrabben want dat maakt het alleen erger en veroorzaakt littekentjes.

Pleister met bioforce

Bepanthen. Tis wel vrij vet maar smeer het gewoon op het korstje zelf en niet over je hele gezicht oid en dat zou goed moeten komen.

PCLE creme van biodermal!