Korstjes kitten

Hoi allemaal,
Ik heb sinds vorige week een heel lief Ragdoll katertje van 7 maanden in huis. Hij is heel lief en redelijk actief. Ik ben met hem bij de dierenarts geweest en alles was goed.
Nu heeft hij alleen altijd korstjes bij zijn traanbuisjes en zwarte korstjes in zijn neusgaten. Ik gok dat dat opgedroogd snot is, zou dit kwaad kunnen? Hij is wit van kleur dus misschien valt het dan meer op🤷🏼‍♀️
De dierenarts heeft er niks over gezegd en daarom heb ik er niet naar gevraagd, maar nu maak ik mij een beetje zorgen.
Ik maak het wel schoon met een nat washandje, maar het komt steeds weer terug.

Kan in principe geen kwaad, wel belangrijk om dat schoon te maken. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon de dierenarts bellen. Geeft vaak een beter gevoel als zij zeggen dat het iets onschuldigs is.

Mijn kat heeft al 12 jaar korstjes bij haar ogen. Halen we altijd weg, voorzichtig. Denk dat het opvalt omdat ze wit is. Of gewoon meer dan andere katten.

Als je je zorgen maakt kan je ook foto mailen naar dierenarts. (Althans, dierenarts hier is meestal zo lief dan even te kijken of het normaal is of dat we langs moeten komen met dit soort ‘kleine’ dingen)