korsten en harde bulten op hoofdhuid.

hey,
ik heb al best wel lang harde bulten/bobbels en zwarte korsten op mijn hoofdhuid, en telkens als ik met mijn hand door m’n haar ga ofzo zijn er weer een paar open en bloed het.

weet iemand wat dit is, of hebben meer mensen het?
sommige bultjes zijn echt kneiterhard en die kan ik ook echt niet opkrijgen (niet dat ik dat wil ofzo…) en die korstjes bloeden heel snel.

ik zou maar even naar de dokter gaan…

Heb ik ook gehad. Is niet ernstig. Zijn gewoon spontane bulten die opkomen. Mochten het er alleen maar meer worden kun je altijd even naar de dokter.

Ik heb dat nu ook, de drogist zij dat het berg is, ik heb speciale shampo meegekregen maar dat werkte niet, je kan wel vet op je hoofdhuid smeren dan laten de korstjes los.

Ik heb/had dat ook. Ik denk dat het een beetje spontaan is ofzo. Niet te hard met je borstel door je haar slenderen en gewoon goed verzorgen. Back to Basics misschien

Ik heb dat altijd achter in m’n nek, en rechtsboven op m’n hoofdhuid, heel irritant maar ik vind het fijn om het open te krabben, echt erg maar ik zit er ook heel de tijd aan :’)

Ik heb dat ook wel eens. Ik zie ze niet, maar voel ze opeens als ik jeuk heb aan mijn hoofd en even krab. Ik weet niet echt wat ik eraan zou kunnen doen, dus eigenlijk heb ik je met deze reactie helemaal niet geholpen!

há toevallig, vanochtend merkte ik dus ook zo’n merkwaardige bult. een collega zei dat het stressbulten kunnen zijn. doen die van jullie ook pijn als je er op drukt?

Ik had dat vroeger ook. Nadat ik deze verschijnselen had ben ik meteen overgestapt naar een andere shampoo en mijn haarborstel ontsmet. Sindsdien heb ik er geen last meer van.

jaa heb ik ook, ik krab het de heeele tijd open en vooral achteraan me hoofd. en soms trek ik die haren die zich erop bevinden uit =S=S maar 't heeft dan toch geen gevoel kvoel niks.
heel raar iknow weet ook niet what2do dus UP.
en 't jeukt :astonished:

Ik heb ook zoiets, bij mij komt het door stress. Ik vergeet telkens om naar de dokter te gaan. Mijn vader heeft het ook gehad en had van de dokter zalf waardoor het binnen ween week weg was.

ga er maar eens mee naar de dermatologe, het zou best wel psoriasis kunnen zijn

ha, dat heb ik ook en als ik me verveel in de les krab ik alles open xd

Het kan of een ziekte kunnen zijn, of gewoon ernstige roos. Ik heb een combi van die 2. Ik heb eczeem, en ernstige roos. Daardoor ga je krabben, maak je korstjes (en opgrdroogd bloed kan dus zwart achtig worden), en wanneer die weer dicht ‘groeien’ gaat het juist jeuken. Eigenlijk is dat jeuken dus goed opzich… Maar dan krab je weer, en ben je dus terug bij af.

Je kan sowieso huisarts langs, want het is erg vervelend vind ik zelf. Alleen gaat bij mij steeds niet weg… Maar als ik een shampoo ofso gebruik die voor ernstige hoofdroos is, is het ook de volgende dag een stuk minder! Dat merk je dan echt per dag.

He bah, sorry hoor maar dat is dus echt niet goed hé !

^daar kun je littekens aan overhouden :sunglasses:

Mmh dit ga ik volgen.
Ik heb ook last van ‘korstjes’ op mijn hoofd, ik weet niet of het roos is of berg, maar ik zit er dus ook de hele tijd aan, wat resulteert in: snel vet haar.
Maarja ik heb shampoo gebruikt van mijn broertje, dat ook voor berg was maar dat hielp niet zo goed.

nee iknow. moet toch iets doen om me niet te vervelen xd

Ik heb roos &berg.
hoe erg is dat!

Hmm, ik heb gele korsten heel erg, dat is een allergie aan shampoo en een eczeem tegelijk. Maar dat zijn dus geen zwarte, dus ik heb geen idee. Soieso naar de dokter toch !