Korfbal

Oké, ik heb al geprobeerd de juiste antwoorden over korfbal te vinden, maar ik moet het in het engels maken (TTO) en kan dus niet echt duidelijk de antwoorden vinden. Dus ik dacht, er zijn vast wel korfbalsters hier op girlscene, die me even kunnen helpen… Ik heb dit zelf vertaald van Engels naar Nederlands, dus het kan ook zijn dat de antwoorden misschien wat fout geschreven zijn…

vrije worpen zullen worden genomen
a. van de plaats waar de overtreding werd begaan of vanaf de gescoorde plaats
b. op de vrije worplijn
c. op de zijlijn
d. wanneer het spel eindigt in een gelijkspel

Zodra de scheidsrechter op het fluitje geblazen heeft om opnieuw te starten, de persoon die de vrije worp doet, heeft dan
a. 3 seconden om de bal in te brengen in het spel
b. 4 seconden om de bal in te brengen in het spel
c. 5 seconden om de bal in te brengen in het spel
d. zoveel tijd als nodig is om de bal te brengen in het spel

Scoren is niet toegestaan, wanneer…
a. je schiet gelijk na een vrije worp
b. je een persoonlijke tegenstander hebt
c. Het spel gevorderd is met/in extra tijd
d. passeren een is optie

Het uitstellen van een spel aan het einde van een wedstrijd, als een team bijna aan het winnen is, is niet toegestaan. Daarmee bedoelen ze…
a. opzettelijk negeren als er duidelijke kansen zijn om te schieten
b. wisselen
c. de bal stuiteren alvorens een strafbal
d. meer dan vijf keer schieten tijdens een aanval

Wanneer de aanvaller probeert te versnellen langs de verdediger, maar plotseling van richting verandert en dan schiet tijdens het bewegen, voert hij een … uit.
a. inrijdend shot (?)
b. afstand schot
c. opstellend shot (?)
d. Veering off schot (?)

En hier zijn de antwoorden die ik wel kon vinden… Kun je even kijken of ze goed zijn? x

de oorsprong van korfbal kan worden teruggevoerd naar een Nederlandse onderwijzer.
a. hij bedacht het spel van korfbal in Amsterdam in 1902.
b. Hij bedacht het spel in 1930 en noemde het korfbal na het Nederlandse woord voor mandje (<Basket).
c. Hij bedacht het spel in 1933 en noemde het korfbal na het Amerikaanse basketball-spelletje.
d. de verklaring hiervoor is geheel onjuist

er is geen voordeel voor beide geslachten. Dit betekent dat …
A. mannen en vrouwen zijn gelijk (eerst dacht ik d)
b. mannen hebben meer gelijk dan de vrouwen.
c. vrouwen ondersteunen.
d. mannen verdedigen mannen en vrouwen verdedigen vrouwen; het spel is dus niet gedomineerd door de sterkere mannen.

Na elke twee goals veranderen…
a. de aanvallers en verdedigers bij de thuisploeg half rechten (?) (half-courts in het engels…)
b. de aanvallers en de verdedigers van beide teams half-courts en functies.

c. de aanvallers en de verdedigers van de thuisploeghalfcourts en functies.
d. de aanvallers en de verdedigers van beide teams te wijzigen half-courts

Bedankt :3

Aah niemand? D:

Ik ben een korfbalster!

vrije worpen zullen worden genomen
a. van de plaats waar de overtreding werd begaan of vanaf de gescoorde plaats
b. op de strafworpstip
c. op de zijlijn
d. wanneer het spel eindigt in een gelijkspel

Zodra de scheidsrechter op het fluitje geblazen heeft om opnieuw te starten, de persoon die de vrije worp doet, heeft dan
a. 3 seconden om de bal in te brengen in het spel
b. 4 seconden om de bal in te brengen in het spel
c. 5 seconden om de bal in te brengen in het spel
d. zoveel tijd als nodig is om de bal te brengen in het spel

Scoren is niet toegestaan, wanneer…
a. je schiet gelijk na een vrije worp
b. je een persoonlijke tegenstander hebt
c. Het spel gevorderd is met/in extra tijd
d. passeren een is optie

Het uitstellen van een spel aan het einde van een wedstrijd, als een team bijna aan het winnen is, is niet toegestaan. Daarmee bedoelen ze…
b. wisselenc.
de bal stuiteren alvorens een strafbal

Wanneer de aanvaller probeert te versnellen langs de verdediger, maar plotseling van richting verandert en dan schiet tijdens het bewegen, voert hij een … uit.
a. inrijdend shot (?)
b. afstand schot
c. opstellend shot (?)
d. Veering off schot (?)

Umh, dat heet een uitwijkbal.

^ dit ja :slightly_smiling_face:

Veel van die vragen kloppen trouwens niet hoor.
Een vrije worp neem je vanaf de strafworpstip.
Bij dat scoren staat er ook niet echt een goed antwoord tussen, want eigenlijk mag je alleen niet schieten als je verdedigt word.
En bij dat uistellen bedoelen ze gewoon dat je niet de hele tijd gaat overspelen met elkaar en de bal extra lang vasthoud.
En bij dat laatste heb ik er al bijgezet. Of njah, het zou ook een doorloopbal kunnen zijn.

a. inrijdend shot (?)
b. afstand schot
c. opstellend shot (?)
d. Veering off schot (?)

Umh, dat heet een uitwijkbal.

Aaah bedankt, bedankt, bedankt! :grinning:
maar is het antwoord voor deze vraag d?

Noujaa, misschien heb ik het gewoon verkeerd vertaald ofzo, ik weet trouwens helemaal niets van korfbal…

nee, dat zegt monofoob toch, het is geen a, b c of d maar het is een uitwijkbal:) dus dat moet je even veranderen. ik heb trouwens geen idee waar je de namen van a, c en d vandaanhebt want daar heb ik dus nog nooit van gehoord terwijl ik zelf korfbal:p

Trouwens, ik weet wel veel van korfbal, maar ik ken niet overal de engelse term van, dus daar kan het ook aan liggen.

Aaah, dat zal die veering off shot wel die uitwijkbal zijn D:
Ik had a gekozen :’(

Maar toch bedankt :grinning:

Volgens mij moet dit A zijn, het gaat hier toch over tijd rekken? Dan moet je namelijk kansen blijven creëren je mag niet maar een beetje overspelen.

b. wisselen
c. de bal stuiteren alvorens een strafbal

En bij deze twijfel ik of het niet toch D is, want het is natuurlijk wel dame-dame en heer-heer
En een heer tegen een dame is in principe niet eerlijk

er is geen voordeel voor beide geslachten. Dit betekent dat …
A. mannen en vrouwen zijn gelijk (eerst dacht ik d)
b. mannen hebben meer gelijk dan de vrouwen.
c. vrouwen ondersteunen.
d. mannen verdedigen mannen en vrouwen verdedigen vrouwen; het spel is dus niet gedomineerd door de sterkere mannen.

klopt, het uitstellen van een spel is inderdaad tijdrekken dus antwoord a, die 2e vraag weet ik ook niet zeker maar ik dacht ook d, want als mannen en vrouwen gelijk zouden zijn zou dat betekenen dat mannen vrouwen mogen verdedigen en dat is natuurlijk niet handig:p