Koperspiraal in combinatie met de pil

Hoi meiden,

Ik slik al heel lang de diane-35 pil voor mijn huid, sinds een paar maanden ook voor anticonceptie. Maar helaas ben ik iemand die de pil wel eens vergeet, niet handig…

Nu zit ik na te denken om een koperspiraal te nemen en de pil te blijven slikken (voor mijn huid). Volgens mijn huisarts kan dit gewoon samen qua hormonen. Een van de bijwerkingen van de koperspiraal is dat de menstruatie langer en heviger kan worden. Nu vraag ik mij af of het (door)slikken van de pil dit tegen kan gaan. Mijn huisarts had hier niet echt een antwoord op. Dus ik wilde vragen of iemand van jullie hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt! Liefs

Ik denk dat je het beste advies kunt inwinnen bij de apotheek of de gynaecoloog, hierover.
Maar is het geen optie om voor je huid naar de dermatoloog te gaan? Er zijn genoeg andere middelen, naast de pil.

Ga inderdaad naar een gynaecoloog, die weet hier veel meer over dan de huisarts.

Dit ja en laat die spiraal ook zeker daar zetten want daar hebben ze er veel meer verstand van dan bij je huisarts :slightly_smiling_face:

Euhm ik heb dat 2 weken gedaan maar dat is al een paar jaren geleden dus ik kan me niet herinneren hoe mijn menstruatie toen was.
Menstruatie met koperspiraal was bij mij echt HEL daarom is hij er ook weer uit gegaan en ben ik weer teruggegaan naar de pil.
Als je van jezelf een zware menstruatie hebt, wordt die met koperspiraal nog heftiger. Dus weet waar je aan begint.
Maar ik heb geen idee of de pil daarbij helpt.

Laat het in ieder geval doen bij de gynaecoloog en niet bij de huisarts. En laat hem zetten als je ongesteld bent. Anders is het zetten echt afschuwelijk.