Kopen of niet?

Vandaag kwam ik uit school en begon ik met mijn moeder te praten ik zei dat ik morgen waarschijnlijk nieuwe schoenen(ballarina’s) wil gaan kopen na school in de stad. Toen begon mijn moeder dat ik niet iedere week iets moet gaan kopen om maar iets te kopen, en beter kon sparen voor een auto ofzo.
Maar nu komt het probleem, ik heb wel nieuwe schoenen nodig en ja ik heb er al 4 paar van maar daar heb je toch nooit genoeg van en ze gaan sowieso snel kapot. En het is mijn eigen geld.
Ik heb wel een maat die altijd erg snel weg is (36) en soms pas 36 me niet omdat ik net tussen 35 en 36 inzit waardoor ik erg moeilijk zomerschoenen vindt. Maar ik moet er wel even bijzetten dat ik deze week ook nog hakkenschoenen ga bestellen die wel iets duurder zijn, en mijn moeder volkomen gelijk heeft dat ik iedere week nieuwe dingen koop.

Dus wat zeggen jullie gewoon morgen stad ingaan en nieuwe schoenen kopen of nog even wachten ?

Ik zou even wachten en nog wat centjes sparen voor mooie schoenen die ook goed zijn. Dus geen Schoenenreus-flutjes.

Ik zou nog even wachten, vooral omdat je al nieuwe schoenen gaat bestellen.
Ik ben ook iemand die véél uitgeeft en echt niet kan sparen, maar soms is het wel echt teveel.

Nouja ik zeg: niet kopen, maar gewoon nog even wachten.

Als je ze écht niet nodig hebt, niet doen.

Ik zou nog even wachten of anders die hakschoenen niet doen…

Ik zou kiezen, of de hakken, of de ballerina’s

Ik zou gaan kiezen & sparen voor het andere paar.
maar je zegt ‘ze gaan sowieso snel kapot’, van wat voorn kwaliteit schoenen koop jij dan? Als het niet echt goeie kwaliteit is zou ik wat langer gaan sparen zodat je schoenen hebt waar je lang mee kan, daar heb je veel meer aan.

ik zou sowieso nog even doorsparen, want als je twijfelt wil dat zeggen dat je het je eigenlijk niet kan veroorloven en dan moet je 't niet doen. verder, als ze zo snel kapot zijn, wat voor ***kwaliteit schoenen koop je dan? investeren, investeren, investeren. gaat langer mee én is beter voor je voeten.

dat je maat 36 hebt is overigens een slecht excuus. heb ik ook en ik kan ook gewoon schoenen vinden.

Niet doen.

Ik snap wat je hebt… Maar als je echt ballerina’s wilt, koop dan die van de Action! :stuck_out_tongue: Ze kosten maar ¤5,50 en ze zien er nog deftig uit vind ik. Ze zien er helemaal niet goedkoop uit… Had helemaal hetzelfde probleem en heb het zo opgelost.

Ik denk dat je toch nog even bezig bent met sparen voor een auto… dus of je nu nou de schoenen koopt of niet wat maakt het dan nog uit.

ik zou het gewoon doen:p