Koos vriendloos

ik ben ook koos vriendloos

ik vind dat KOEKJESxKOEK echt heel goed advies geeft.
Ikzelf zit ook een beetje met hetzelfde probleem, maar dat ligt meer aan mezelf. Ik heb ruzie met m’n allerbeste vriend en nu ben ik best down (ik zit er echt heel erg mee) en heb niet meer zo’n zin om iets te doen… en blijkbaar straal ik dat uit want anderen vriendinnen en ik spreken ineens ook veel minder met elkaar af sinds die ruzie met hem.

ja idd en in de vakantie kan je bijvoorbeeld een vakantie baantje nemen waardoor je bezig bent en nieuwe mensen ontmoet(en geld verdient :p)

Wat trouwens ook wel leuk is dat heb ik gedaan 2 jaar en 4 jaar terug, is naar een kamp gaan, als je bijv. volgend jaar ofzo niet op vakantie gaat kan je je opgeven bij 'n kamp (simbo, vinea) is echt heel gezellig je leert sowiezo nieuwe mensen kennen & je hebt een leuke vakantie :wink:

idd een vakantiebaan, je verdient geld en je leert ook nog nieuwe mensen kennen, zo verveel je je ook niet zoveel :slightly_smiling_face:

^ Vineakamp heb ik vorig jaar ook gedaan, zeker een aanrader! superleuke contacten aan over gehouden, en een geweldige vakantie gehad =)

Zoek een baantje? Misschien krijg je wel collega’s waar je wat mee kunt doen.

Vakantiebaantje heb ik al, dus dat is één ding haha. Maar dat kamp, ik heb dat eens opgezocht op internet he, het lijkt me wel heel leuk. Maar is dat niet zoiets waar je met een groep vrienden of zo naar toe moet gaan, of is dat alleen ook leuk?

@ Katrienduck: Dat is net het probleem… Ik héb niemand waar ik een mail naartoe kan sturen, en ook geen broer/zus. Enigskind…

@ouijesous: misschien moet je het uitpraten met die vriend van je… als je er zo mee zit lijkt me dat een goed idee…

Ik heb er met hem over gepraat en zelfs alle schuld op me genomen (terwijl hij zelf begon maarja), uitgelegd waarom ik zo deed en mijn excuses aangeboden. Hij zei dat hij ook spijt had maar dat hij niet wist of het wel goed zou komen.
Het is een lang verhaal dus nu klinkt het misschien heel krom. Hij heeft een vader die erg ziek is en reageert daarom vaak met een kort lontje, alleen dat doet hij gek genoeg alleen bij mij, bij anderen houdt ie zich wel in… En ik kan dat niet goed hebben omdat het thuis al niet geweldig loopt. Het gaat niet lekker met m’n zus en het hele gezin lijdt daaronder. En hij heeft steun nodig in deze periode zegt hij en daarmee suggereert hij eignelijk dat ik hem dat niet geef, terwijl ik ontzettend veel met en voor hem doe om hem op te vrolijken, al ben ik zelf ook helemaal niet altijd even blij. Daar komt het in het kort op neer dus:p De ruzie zelf ging om iets heel stoms, hi jwerd boos omdat ik niet meteen op msn reageerde. Maar dat komt dus door zijn korte lontje.

Ahhw dat is inderdaad wel een k*truzie… Maar weet je, in dat soort situaties wordt iemand sneller boos op degene die hem helpt als degene die hem niet helpt (ik spreek uit ervaring). Misschien, als je hem wat tijd geeft, dat het dan goed komt!

@ KOEKJESxKOEK

haha je woont bij mij in de buurt, ik woon in brunssum

haha cool, daar kom ik alleen voor smiley’s

En over dat kamp, ik ben vorig jaar in mijn eentje gegaan, de rest was ook alleen…

En ik woon weer bij jou in de buurt haha, in sittard.
Ik heb btw tegen brunssum gevoetbalt.

Maar indd, zoals er al word gezegt bij een vereniging gaan en op je nieuwe school zullen er ook genoeg zijn die alleen daar zitten en kun je nieuwe vrienden maken.

Zijn er waar je werkt dan geen mensen waarvan je denk hee daar zou ik wel eens iets mee willen gaan doen? Ik ben door men werk ook wat vriendschappen & zelfs een bijna vriendje rijker haha

Ja ik ken het gevoel. Alleen is het niet zo zeer dat niemand met me af wil spreken maar iedereen is gewoon op vakantie:(

Oh en ik las dat je in enschede woont, ik in hengelo :slightly_smiling_face:

Je hebt een nieuw berichtje in je gastenboek.

Dat gevoel had ik ook wel eens. Ik had vanaf de brugklas tot de derde klas nooit echte vrienden waarmee ik afsprak of dingen tegen kon vertellen. Dit kwam ook grotendeels doordat ik die tijd een hele periode ziek ben geweest en daarom meer teruggetrokken werd. Maar in de vierde en vijfde klas is dat helemaal goedgekomen en ik dacht dat ik de hele wereld voor me had totdat ik in het eerste jaar van mijn opleiding terecht kwam en ik met niemand een echte klik had. Dan voel je je best eenzaam! Heb daar ook best wel mee gezeten, mede doordat sommige vriendschappen tegelijkertijd aan het verwateren waren of omdat sommige vrienden opeens stom tegen me deden. Maar als je geduld hebt en je niet al te druk maakt en vooral jezelf blijft leer je zo weer nieuwe mensen kennen die wel leuk zijn en die ook de moeite waard zijn. Vrienden komen en gaan en een vriendschap ‘forever’ zit er dus 19 van de 20 keer niet in want op het laatst heb je toch alleen nog maar jezelf (:

Neehoor dat kamp is ook leuk in je eentje, ik ben 2x in m’n eentje gegaan en ik vond het superleuk je leert die mensen zo kennen en je hebt zo contact hoor :wink:!

@xMandyy_: Ik heb wel collega’s die me heel aardig lijken, alleen ik ben bang dat ze me raar vinden als ik ineens vraag of ze iets willen afspreken of zo… Maar ik zal het toch maar eens doen haha!

@Stereo_Love: haha ja dat is wel dichtbij! Mn nichtje woont ook in Hengelo…

@Katrienduck: Denk dat ik dan zoiets eens ga uitproberen… Lijkt me wel leuk!