Koos vriendloos

Hee allemaal,

Ik zit eigenlijk heel weinig op deze site maar ik denk, laat ik eens gebruik maken van mijn account! En ik heb eigenlijk ook een beetje advies van jullie nodig! Zoals de titel al zegt, ik ben nogal koos vriendloos. Ik heb net mijn havo-diploma gehaald op school en ga nu naar een school waar ik maar één iemand ken. Op school had ik altijd wel mensen waar ik mee praatte, maar verder ook niet. Niet echt een goede vriend of vriendin ertussen, en nu in de vakantie voel ik me best wel eenzaam. Iedereen gaat op vakantie, of heeft andere leuke dingen te doen. Ik probeer wel af te spreken met mensen, echt ik doe mijn uiterste best, maar het lijkt wel alsof niemand uberhaupt af wíl spreken. Nou, en dus voel ik me echt wel heel erg eenzaam en ik weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen… Hopelijk leest niemand die ik ken dit, haha, dat zou wel een beetje beschamend zijn… Ik kijk uit naar jullie reacties!

xx

Huh, waarom staat hier ineens wel een verhaal? xd

Waarom willen je vrienden niks af spreken?
En op die nieuwe school leer je vast en zeker wel nieuwe mensen kennen (:

Jaaa er was net wat mis gegaan, foutjeee!

En dat is dus het probleem, ik weet niet waarom ze niets af willen spreken. Maar ik heb het vermoeden dat ze me gewoon zwaar irritant vinden of zo, maar dat kan ook liggen aan mijn zelfvertrouwen, wat ik eigenlijk niet heb…

Fijne van een nieuwe school is dat je nieuwe mensen leert kennen
dus met nieuwe mensen vrienden maakt
Stel je sociaal op en geef iedereen een kans
Deze zomer, tja uitzitten, ik heb nu ook geen flikker te doen
en ik heb al anderhalve maand vakantie.

Anderhalve maand vakantie? Zat je in het eindexamenjaar of zo:p.

Ik ken het -.-’

Het kan heel goed dat het aan je zelfvertrouwen ligt,
als jij je niet prettig voelt met jezelf voelen anderen zich ook niet prettig bij jou
leer jezelf accepteren zoals je bent, bedenk wat goed aan je is, wat je leuk maakt, en laat de negatieve dingen achter je
Als je je op negatieve dingen focust straal je ook negatieve energie uit.
Vrienden hebben draait allemaal om positieve energie, en je sociaal opstellen
wees niet bang voor wat anderen van je vinden, als ze je niet leuk vinden hoef jij ze toch ook niet leuk te vinden? dan heb je het in ieder geval geprobeerd
En ga je op zoek naar mensen die jou wel leuk vinden!
Of ga bij een vereniging, daar zijn altijd veel leuke nieuwe mensen te ontdekken

Oh en ja, ik heb mijn vwo net af, dus ik heb al heel lang vakantie :stuck_out_tongue:

Jij toch ook?

Haha ik ook al zo lang vakantie, ja. Maar goed advies inderdaad… Zal eens kijken of er leuke verenigingen in de buurt zijn, wat een beetje betaalbaar is haha!

Ja moet je echt doen! ik heb hetzelfde probleem gehad, vanwege een ruzie raakte ik al mijn vrienden kwijt, en daarmee ook mijn zelfvertrouwen, toen ik bij een vereniging ging heb ik echt superveel leuke mensen ontmoet en een nieuwe vriendengroep daarmee opgebouwd.
Shitte voor je is is dat de meeste verenigingen nu net vakantie hebben, maar misschien een tip voor na de vakantie =)
een sportclub of koor ofzo hoeven ook echt niet duur te zijn!

Oh en bedenk je ook, mensen op een nieuwe school weten niks van je, niet van je karakter, je verleden, niks, dat maakt het ook makkelijker om met mensen om te gaan, ze weten niks dus je hoeft je ook nergens voor te schamen
Begin gewoon lekker opnieuw!
iedereen heeft onzekerheden, je komt juist zeker over als jij op mensen afstapt en een praatje maakt bijvoorbeeld op je nieuwe school, sowieso heb je neem ik aan ook een introductie waarop je mensen leert kennen
Dat komt helemaal goed =)

Hetzelfde heb ik ook, door een ruzie! Maar ik ben ook echt wel vaak een echte bitch, dus het is ook wel mijn schuld. Maar net wat jij zegt, straks beginnen met een schone lei. Dankjewel voor je lieve reacties…

Geen dank, ik weet precies wat je doormaakt, en het is een vreselijke periode zeker zo bij de zomervakantie dat had ik ook, nouja ik had gewoon een ‘foute’ vriendin waarvoor ik alles liet vallen maar daarna liet ze mij vallen omdat ik geen drugs wilde proberen met haar.
Nouja tragisch verhaal blabla, niet de moeite waard, maar het punt is dat het uiteindelijk allemaal goed komt, het is shit dat je nu zomervakantie hebt, maar zodra je weer onder de mensen komt verandert het gauw, maar het ligt er helemaal aan hoe je jezelf opstelt, dus de bitchy dingen niet uitspreken maar voor jezelf houden ;]
Uiteindelijk kom je er sterker uit!

Hmmm dat is wel balen voor je, dan die ‘vriendin’. Gaat t nu wel beter dan? Ik heb zojuist een goed voornemen bedacht en dat is lief zijn, haha. En afvallen, maar dat wil geloof ik iedereen wel o.O Waar kom je eigenlijk vandaan? Gewoon curious haha.

Haha ja is al 2 jaar geleden ofzo, en dat meisje is gewoon een bitch ze woont bij me om de hoek en negeert me keihard, maarja achteraf besef ik dat ze het niet waard is :grin:
Lief zijn is moeilijk! maar het is wel een heeeeel goed voornemen!
Kom van Landgraaf, Limburg (bekend van pinkpop :grin:) Maar binnenkort woon ik in Nijmegen!

Er is een reden waarom mensen uit je verleden het niet gehaald hebben tot je toekomst… Haha wat wijs van mezelf! Je woont trouwens onwijs ver bij mij vandaan, ik woon in Enschede haha. Ga je in Nijmegen studeren?

Haha ja heel wijs!!
Yes! heerlijk lijkt me dat, alles hier achterlaten, met een schone lei beginnen!
Alleen nog hopen dat de studie me bevalt haha
Pff ja enschede is inderdaad erg ver weg van mij!!

vraag eens aan je vrienden wat ze van je vinden ofzo? ;o

Ik ken het wel ik heb het probleem af & toe ook, ik heb wel vriendinnen maar het zijn er niet zoheel veel stuk of 5 echte vrienden, en als ik dan soms mensen zie die een hele vriendengroep van 20 hebben dan denk ik wel ‘kom ik aan’
Ik heb ook vrienden op school maar dat zijn meer vrienden waar je alleen op school mee omgaat, en daarbuiten niet echt.

Maar als je naar 'n nieuwe school gaat kan je idd met een schone lei beginnen, je aardig en sociaal opstellen en dan leer je vanzelf leuke mensen kennen :wink: meestal heb je ook de eerste dagen van die introductiedagen.

Heb je geen broer/zus waar je leuke dingen mee kan ondernemen? en stuur een leuke mail naar mensen die je kent en vraag daarin of ze zin hebben om bijv. naar 'n pretpark te gaan.