Koortslip.

Damn, ik heb vaak last van een koortslip!
Nu heb ik er weer 1 op m’n bovenlip en mijn lip is nu ontzettend dik en er zit zeg maar zo’n hartslag in… het bonst :grin:

Weet iemand wat ik kan doen om een koortslip te voorkomen en hoe ik het weg kan krijgen als ik er wel 1 heb?
Die koortslipcrèmes werken niet echt…

hmm, ik krijg altijd een koortslip als ik uit hetzelfde glas als mij pa drink… Maar ik weet ook niet egt wat ik ertegen kan doen als ik er eenmaal eentje heb, heb het gelukkig ook niet vaak. Maar die cremes helpen bij mij wel, ik heb altijd sofirax ofzoiets ik weet niet wat jij gebruikt?

je moet naar de huisarts gaan, hem ik ook gedaan (heb er soms ook last van…) dan krijg je van die zalfjes, die smeer je erop, en dan gaat het echt heel snel over! ik heb nu 2 soorten zalf, 1 voor als je weerstand laag is, als je bijvoorbeeld ziek bent, of verkouden bent, dat smeel je op je lippen, en dan vermindert de kans op koortslip, en eenstje voor als je een koortslip hebt, dat verzacht het ofzoow, en dan gaat ie sneller weg!
suc6!

mijn huisarts zegt dat er niks aan te doen is.
na 10 dagen gaat het over

Ik heb áltijd een koortslip gehad, de laatste tijd niet meer.
Ik voorkom het met deze dingen (weet niet of alles er invloed op heeft, maar ik doe het voor de zekerheid).

• Als ik in een café ofzo ben, vraag ik, als ik drinken bestel, altijd om een rietje, glazen worden nooit goed gewassen.
  • Thuis altijd uit je eigen glas drinken.
  • Lippenbalsem met de vinger opsmeren, daarna handen wassen.
  • Dagelijks lipscrub opsmeren.
  • Sowieso nooit lippenproducten van anderen gebruiken.
  • Vaak mijn handen wassen.

En vooral; tijdens mijn ongesteldheid beter mijn weerstand op peil houden.

Misschien dat je hier wat aan hebt? :slightly_smiling_face:

Oke dankjulliewel!

Ik heb de crème van etos eigen huismerk gebruikt. Hoorde ook dat zinkzalf een goed effect heeft.
Ik smeer er 's nachts tandpasta op zodat hij uitdroogt, maar heb toch liever iets van medicatie dan van die huismiddeltjes.
Ik slik sinds kort ook vitamine C tabletjes om de weerstand op peil te krijgen…

Je moet sowieso GEEN Zoviraks ofzoiets gebruik. Je moet eh, hoe heet dat, zinksulfaat gebruiken. Bij mij hielp dat iig wel, en als je hem voelt opkomen kan je er het beste een ijsklontje ofzo tegenaan houden, dat weert hem bij mij iig altijd af. Succes! [ik krijg altijd koortslippen als ik ongesteld ben/moet worden.]

je hebt ook zo van die pleisters ervoor. die zie je niet zitten, en ik heb gehoord dat dat helpt.
en veel mensen krijgen het omdat ze stress hebben, of als je zoent met iemand die ook een koorstlip heeft. als je een vriendje hebt, mss dan even zien dat jullie allebei iets eraan doen

Sorry Ik heb het virus ook en ik heb eigenlijk nog geen goed middeltje voor gevonden maar vaseline verzacht het. :’)

Ik had ook last van koortslip,heel vaak zelfs, mijn moeder heeft het ook
Maar nu nemen mijn moeder en ik een voedingssuppliment, lysine, gewoon bij de apotheek te verkrijgen.
En het helpt echt :slightly_smiling_face: