Koortslip

Hoi, even een misschien heel erg dom vraagje…
Ik heb dus vandaag de lippenbalsem van een vriendin gebruikt, gewoon zo’n potje waar je dus met je vingers inzit en het daarna aanbrengt op je lippen. (Slechte omschrijving maar ik denk dat je het begrijpt)
Nu heb ik die dus ook gebruikt en later vertelde ze dat ze soms last heeft van koortslippen en dat ze het gevoel heeft dat er weer ééntje aankomt.
Ben ik nu besmet eigenlijk?
Ik ben echt ontzettend panisch ik weet het en stel me best aan maar als je dit weet laat het weten aub
X

Ik denk het niet, want je haalt de balsem met je vingers uit het potje.

Je weet het nooit, als die vriendin “dubbeldipt” en er zit echt een koortslip aan te komen, kun je best wel eens dikke pech hebben.

Ik hoop voor je van niet, de kans is ook best klein, maar hou de komende tijd maar in de gaten of je lippen plaatselijk gaan tintelen of branden, en of er een koortslip ontstaat. En kijk uit in de buurt van baby’s of andere mensen die erg vatbaar zijn voor virussen, en met orale seks. Want voor je ‘t weet zit het daar ook :’)

Ik probeer je echt niet bang te maken hoor, want nogmaals, de kans is klein, maar je kunt maar beter voorzichtig zijn.

Thanks allemaal :slightly_smiling_face:)

Hmm, jaa dan wel :cold_sweat: