Koortslip?

Hey meiden,

Ik heb af en toe last van een koortslip, en ik baal echt heel erg als ik er weer eentje heb. Ik vind het zo lelijk en het doet pijn en het jeukt en aargh…

Daarom vroeg ik me af: hebben jullie nog tips voor het camoufleren van een koortslip óf zodat het (sneller) weggaat?

X

Ik heb ook heel veel ervaring met koortsblaasjes :sob::muscle:
Ik heb van mijn arts medicatie gekregen die ik moet nemen zodra ik het blaasje voel opkomen. Dit houdt het onder controle. Voor mij is preventie is echt het belangrijkst. Dat wil ook zeggen: genoeg proberen slapen en niet te veel stressen.

Ik zou het blaasje niet camoufleren. Ik weet dat dit lastig is, maar het is best dat je er zoveel mogelijk vanaf blijft! Anders wordt het alleen maar erger.
Ook niet met je vingers aankomen ofzo, want dan kan je het verspreiden.
Je hebt pleistertjes die je erop kan doen, maar die werken voor mij absoluut niet. Ze maken het net veel erger.
Van uitdrogende zalfjes gaan ze sneller weg, maar dan laten ze bij mij ook vaker een littekentje achter.

@Azula , Dankjewel! Ik heb nu proefwerkweek en dan is het een hele week alleen maar stress en slecht slapen, dus misschien heb ik hem daarom nu.

Iemand nog meer tips?

Ik en precies hetzelfde ik heb net een proefwerk week achter de rug en ja hoor daar is ie weer.
Gelukkig weet ik omdat ik er al veel heb gehad wat goed werkt voor mij.
Voor mij werkt Tea Tree altijd heel goed is te koop bij De Tuinen en waarschijnlijk ook andere natuurwinkels.
Als je het elke aanstipt met wat Tea Tree en wattenstaafje dan dreig het uit.
Tip: Als de koortslip aan het genezen is dan moet je er NIETS op smeren want het is dan heel kwetsbaar en een soort open wond.
Ik hoop dat het heeft geholpen

Dankjewel!

Vitamine innemen uiteraard!

Het is al minder :slightly_smiling_face:

Hey hey!

Hier heb ik ook regelmatig last van wat ik had ontdekt: Ik had mijn koorstlip eens per ongeluk verbrandt aan mn thee en hij was meteen al een stuk kleiner! Dus ik verder gaan zoeken op internet blijkt dat dit echt van persoon tot persoon afhangt. Wat k nu doe als ik het voel komen dus die ‘bobbel’ ik doe er ijs tegenaan en hij krimpt meteen al heel erg!! Bij mij werkt het dus om zowel met iets warm als iets koud te bestrijden. Verder plak ik er dan van die compeedjes op en zo komt er ook niet echt een korst op bij mij. Wanneer ik er een zalfje op doe wordt het enkel erger bij mij.

Groetjes!