Koortslip of allergisch?

Hey,
Ik heb vanmiddag een nieuwe lipgloss gekocht, thuis uitgeprobeerd etc.
En toen ik daarstraks in de spiegel keek, zag ik dat er opeens een dik rood plekje op mijn lip zat! Een beetje aan de rand zegmaar.
Het doet ook best pijn, maar is dit nou een koortslip of ben ik misschien allergisch voor die lipgloss? Want als ik allergisch zou zijn lijkt me toch dat het helemaal op zou zwellen ofzo?!
En ik heb dit weekend nog wel een feest o___O fijn…

Ik heb zelf een koortslip en het is enormm irritant.
en die koortslip is dan niet van de lipgloss want je krijgt dan niet direct een paar uurtjes later de koortslip. Alleen als je gestresst ben / ziek / moe/ lage weerstand .

Bij koortslip heb je brandende/ jeukende pijn en dan krijg je binnekort blaasjes erop. Je kunt het beste zalf erop smeren… want als het koortslip hebt dan kan het zich ‘verspreiden’ // Besmettelijk dan! Dus effe opletten met je vriendje (als je die hebt) ofzo kussen. nja en als je allergisch ervoor bent is die creme ook handig:P dusja je kunt beter gwn effe afwachten

x

Google anders effe op koortslip

Ja het brand heel erg en er zitten allemaal van die kleine puntjes op/naast en het is echt superdik alsof er een blaar zit!
Achja, we hebben nog wel ergens koortslipcreme volgens mij.

oohw ja dan heb je een koortslip goed smeren met creme

je hebt een koortslip. idd koortslipcreme erop doen en niet zoenen! het komt namelijk door het herpes virus en dat is zeer besmettelijk

doe er vanavond maar Vaseline op, en niet meer aanzitten!

dus vinger in het potje , op je lip en daarna je handen wassen!
anders gaat het virus in het potje zitten ,en dat wil je niet.
elke avond doen, dan is hij zondag wel weg.
Of als je overdag ook doet, dan is hij zaterdag weg.

Ik heb gisteren en vandaag dus die koortslip creme erop gesmeerd, en het is alleen maar veeeel erger geworden! Dus volgens mij ma ben ik wss allergisch voor die koortslipcreme (zovirax ofzo, fijn!) en nu heb ik van die compeet lipblaasjes patch dingen, hopelijk werken die een beetje!

een koortslip begint met een klein rood vlekje
dan worden het blaasjes
daarmee moet je oppassen daarmee kan je jezelf of andere mensen mee b esmetten.
Dan krijg je korstjes
en dan verwijdert het
duurt ongeveer 10dagen.