Koortslip/krentenbaard/iets anders?

Hellooo iedereen (:

Ik heb dus vorig jaar/2 jaar geleden al meerdere malen krentenbaard gehad; meerdere keren op m’n wang maar ook een enkele keer bij m’n lip (naast m’n mondhoek zegmaar). Nu is het zo dat ik met langdurig warm weer vaak weer een dikke lip krijg en af en toe komt daar een klein blaasje bij. Opzich gaat dat meestal snel weer weg dus niets ergs. Gisteravond was er ook niets aan de hand maar vanochtend was m’n lip echt stukken dikker en waren er duidelijk blaasjes te zien. Gedurende de dag werd het erger en inmiddels ziet het er vreselijk uit :") Het ziet er niet echt uit als krentenbaard en volgens m’n vader lijkt het enigzins op koortslip, alleen heb ik dit nog nooit gehad? Dus zou vreemd zijn, uit het niets. In ieder geval: wat het ook moge zijn, hoeeee krijg ik dit snel weg? Ik wil het eigenlijk voor donderdagavond weghebben hehe, of in ieder geval dat het minder zichtbaar is want zo’n dikke lip ziet er niet uit. Of tips hoe je een koortslip van krentenbaard kan onderscheiden? Ervaringen?

Alvast bedankt iig!

Heb je tintelingen gevoeld? Dan is het een opkomende koortslip.

Beetje wel ja… ik ben al druk aan het smeren met crème haha maar echt mn hele bovenlip is nu aan één kant opgezwollen, ziet dr echt niet uit :")

Ik heb voor koortslip een apparaatje, dat heet Hotkiss.
Kost €50,-. Het apparaatje word 50 graden.
Je houdt hem tegen je opkomende koortslip aan en haalt hem eraf als je een piep hoort.

Misschien even naar de dokter gaan.

Krentenbaard jeukt héél erg en is heel besmettelijk, dus absoluut niet met je vingers aanzitten haha. Als het niet echt jeukt maar meer tintelt, dan is het koortslip.

Waarom niet gewoon even naar de dokter? (: Ik geloof niet dat iemand hier een medisch diploma heeft of een zalfje kan uitschrijven dat 't weg kan halen.

Ik denk dat het meer een koortslip is. Vooral als het ook wat tintelt/heeft getintelt. Goed blijven smeren met een koortslipcreme en als het donderdag nog niet compleet weg is kan je er zo’n speciaal pleistertje opplakken tijdelijk zodat je er even iets minder last van hebt en misschien dat je daar dan weer iets lipstick over kan smeren zodat het minder opvalt.

Even goed water drinken ook, vitamines slikken en goed fruit eten. Koortslip komt volgens mij vaak opzetten wanneer je een verminderde weerstand hebt.

Ik heb mijn hele leven lang bijna chronisch krentenbaard gehad, dus ik heb veel ervaring hiermee haha! Doet het pijn, jeukt het, voel je tintelingen? Het beste kun je er iets opsmeren wat de plek uitdroogt. Tandpasta droogt goed, maar prikt wel een beetje. Ik smeer altijd sudocreme, dat werkt goed! Mijn moeder heeft vaak koortsblaar/koortslip en die smeert er altijd tepelklovenzalf op (haha) maar dat werkt volgens mij ook goed!

Je kan ook een middeltje kopen of bij de dokter halen dat speciaal bedoeld is voor krentenbaard/koortsblaar (afhankelijk van wat het is natuurlijk) maar mijn ervaringen daarmee zijn zeer negatief, dus ik zou het eerder houden bij sudocreme! Ook die lip pleistertjes zijn verschrikkelijk dus als ik jou was zou ik daar ook niet aan beginnen.