koortsblaasje... :(

Heeejj damess,

Ik heb vanmorgend een koortsblaasje gekregen op mijn onderlip. En niet zo van die standaardkoortsblaasjes, maar zo eentje die op een puistje lijkt maar dan gevuld met veel vocht. Nou, ik heb overmorgen een belangrijk gesprek en ik zou graag hebben dat tegen dan mijn koortsblaasje weg is.

Weten jullie misschien tips om het sneller te laten ‘verdwijnen’?

Als er hier al een topic over is, mag deze weg.
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Je hebt daar toch van die dingen voor van dat merk in een groen doosje? Of praat ik nu onzin :")

Nee hoor geen onzin, thanks voor je tip!

Niemand??

Compeed inderdaad.
Ik spreek uit ervaring, zo’n blaasje krijg je niet in twee dagen weg. Die pleister dingen van Compeed helpen het wel een beetje te camoufleren, met die dingen kun je ook gewoon lipstick dragen waardoor je het verder nog kunt verdoezelen.

Ik ben naar een dokter in putte geweest die iets met de stoffen in mijn bloed heeft gedaan, waardoor ik daar geen last meer van heb, had er namelijk minstens 2 per maand. kost wel wat geld maar dat is het waard, voorderest heb ik geen tips.

oww dat bedoelt ze! Ik had haar verkeerd begrepen, heb mijn reactie eventjes gewijzig haha. Dankje

@ Amber, ik heb er maar eentje ofzo per jaar, dus denk niet dat het nodig is… toch bedankt!
@ anne, ik zal die pleisters toch maar eventjes proberen.
thnx everyone!

Hier spreekt de expert!

1. Dep met alcohol (ontsmetten)
  2. Neem 3x1000 per dag mg L-Lysine tablet, na de koortslip afbouwen (en vitamine C helpt ook)
  3. Smeer elk uur/elke twee uur een beetje Tea Tree Olie erop
  4. Als je gaat slapen zinkzalf of tandpasta erop doen
  5. Houdt je lippen vet met vaseline (liefst met aloe vera erin)

Wat ook kan helpen

• een rouwe aardappel erover heen wrijven
  • een stukje knoflook erop houden
  • aluin poeder/natte aluin erop smeren
  • een ijsklontje → pas op dit heeft ook als effect dat anti virale dingen trager werken

en zelf doe ik er wel eens nagellakremover op,
wordt heel erg afgeraden door iedereen maar dan is het wel meteen weg bij mij

goodluck!

aanvulling:

• honing erop
  • kaneel erop

kijk eens bij ‘oma weet raadt’ (via google)
hele goeie tips