Koolhydraatarm dieet?

Heeft iemand ervaring met dit dieet? Of ken je iemand die dit doet?
Lees namelijk op internet dat het werkt,
dus wil het graag proberen…

up

Ik heb een proteine dieet gedaan, kwamen ook geen koolhydraten bij te pas. Hierbij ben ik nu al bijna 25 kilo kwijt mee geraakt.

Werkt als een malle. Serieus. Maar het is zooo lastig vol te houden! De gewoonste dingen mag je niet meer eten. Brood, rijst, pasta, appel, druiven, bananen.

Ik verving mijn brood door koolhydraatarm brood (Albert Heijn of van de markt) maar na een tijd werd ik dat zo zat dat ik ervoor heb gekozen om het af te wisselen met wasa crackers. Die bevatten 7 koolhydraten per stuk.

Ik ben er inmiddels mee gestopt omdat het heel lastig vol te houden is op school. Tussendoor een lunch halen zat er nooit in omdat al het kant en klare vol met koolhydraten zit… Mijn vriendinnen werden er ook behoorlijk chagrijnig van dat we altijd het avondeten aan mij moesten aanpassen…

Ben in een maand wel 3 kilo afgevallen (op een gewicht van 63). Het zweeft nu een beetje tussen 60 en 61 dus ik hou nog steeds rekening met m’n gewicht.

wowww

Is zo’n dieet ook online te vinden?

ik studeer voeding en gezondheid, ik heb zelf geen ervaring met dieeten, maar wat ons word geleerd is dat je beter geen dieet kan volgen, maar gewoon je eetstijl/levenstijl kan aanpassen, dit doordat je als je levenstijl aanpast, je geen jojo effect hebt, vaak zijn dieeten slecht voor je, moeilijk vol te houden en als je ermee stopt komt vaak weer een groot deel van t gewicht er weer aan. Koolhydraten zijn erg belangrijk voor je, je hersenen kunnen alleen energie krijgen van glucose (een koolhydraat) en als je hersenen te weinig energie krijgen is het heel slecht. Je kan wel proberen om zo min mogelijk korte koolhydraten(zoals ‘gewone’ suiker) binnen te krijgen en voornamelijk complexe koolhydraten(zetmeel en vezels) te eten. Verder proberen producten met veel verzadigde vetten te vervangen door meervoudig onverzadigde vetten. Ook is het erg belangrijk dat je voldoende beweging krijgt. sorry voor mijn lange verhaal:p

@Hierboven, een jojo-effect is genetisch bepaald, hier kan je dus geen rekening mee houden na het afvallen. Dat is geluk of pech hebben…

Iemand antwoord op mijn vraag?

@CatEyes;

http://www.hetsouthbeachdieet.nl/fasen.html

Ik denk dat ik dit ook ga volgen…

mijn moeder heeft dit een tijd lang gedaan. Ze viel veel af. Het was erg lastig omdat je veel dingen niet mag eten. Het grote probleem: doordat je geen koolhydraten binnen krijgt en dus ook niet verbrandt, ga je vet en eiwitten verbranden. En spieren = eiwitten. Mijn moeders spieren waren na een tijdje helemaal uitgeput en verwaarloosd. Ze kon ook niet echt meer sporten en kreeg veel last. Ik raad je dus af om dit dieet te volgen. Eigenlijk is geen enkel dieet waarbij je iets drastisch weglaat goed, je komt dan altijd stoffen te kort.

Ik heb een tijdje dat gedaan omdat ik bij Bailine kwam, zo’n afslankcenter, omdat ik mijn peervorm weg wou, niet omdat ik dik ben, maar daar kon ik plaatselijk afvallen.

Ik mocht eerst 60-70 gram koolhydraten per dag, en dat is echt weinig als je weet dat er in een appel ofzo er al 14 heeft… Uiteindelijk woog ik te weinig, en moest ik naar 100 per dag, woehoew, maar da’s nog altijd niet overdreven veel… 100g rijst is alweer 24, dus als ik nog een boterham wou of 's avonds yoghurt, zat ik heel snel aan die 100.

Wat ik wel moest, wat ook alle andere voedingsstoffen halen, dus OOK iets van 70g eiwit & 70g vet! (Ja, vet! Dat bleek belangrijk voor de verbranding, maar dan wel goed vet uit noten zoals amandelen enzo!) Maar dat was HEEEEL VEEEEL gepuzzel, want als er zegmaar ergens veel vet in zat, mocht ik weer niet omhoog met koolydraten, etc…

Dit is n voorbeeld van mijn eetschema’s toen, als je klikt wordt ie groter ^^ (Ik ben veggie, daarom die vreemde vleesdingetjes) Ik stelde die dan elke week zelf samen, dit heb ik niet gekregen vanuit Bailine ofzo, alleen richtlijnen. En ik heb dat niet allemaal uitgeteld, mijn vriendje was programmeur, dus dat was een heel slimme internetpagina die wist hoeveel 100g rijst oid bevat!

http://img715.imageshack.us/img715/4783/eetschemacalorien.png

Ahja, ik ben wel veel afgevallen, van 53 naar 45 ofzo. En toen moest ik stoppen, want met mijn 1.69 was dat n beetje te weinig.

Oo wat raar, mijn moeder doet het en die zegt dat het prima uit te houden is! Je kan zeker wel pasta eten, maar dan speciale. Die smaken echt precies hetzelfde als gewone pasta’s, maar dan met minder koolhydraten. Mijn moeder doet het sinds januari en is nu 15 kilo afgevallen! Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het is volgens mijn moeder echt een aanrader!

Ik wil zelf ook wel beginnen, maar ik moet op school toch wel wat zoals crackers hebben maar volgens mij mag dat ook niet, dus dat is lastig… Iemand idee?

Je mag wel crackers eten, je moet niet proberen om koolhydraten uit je leven te bannen want dat lukt niet eens, en dat is slecht! Crackers kunnen prima! Alleen geen heel pak :stuck_out_tongue:

Dankje wel. Ik ga het ook proberen.

@Vlientje oke, ik denk dat ik dan ook maar ga starten!

Het Atkins dieet heeft zoiets. (Sara Palin is daar mee afgevallen.)

Weinig koolhydraten, veel calorieën… zoiets.
Er bestaat (bakmeel voor) koolhydraat arm brood…

het atkins dieet is heel slecht voor je, omdat je hersenen glucose niet meer kunnen gebruiken als brandstof, gaan ze ketonlichamen gebruiken als brandstof(ketosis), dit kan leiden tot ketoacidose. Dat is heel schadelijk voor je lichaam,daarnaast is het ook slecht voor hart en bloedvaten. op deze site leggen ze t duidelijk uit wat t precies is http://www.kiloafvallen.n…-een-goed-dieet-voor-jou/

@ vlientje:je kan niet plaatselijk afvallen…

Ik ging vandaag naar AH om Koolhydraatarm brood te kopen. En wtf zo´n halve brood waar 10 sneetjes in zitten is ¤2.06 :slightly_smiling_face:. Dat vind ik te duur.Klinkt misschien gierig maar als ik zelf voor me brood moet zorgen vind ik dat echt te duur.
Ik kan eigenlijk niet zonder brood…Heeft iemand een andere oplossing voor wat ik s; ochtends kan eten?