"Kookclub"

Hee meiden :slightly_smiling_face:

Ik ben de laatste tijd vet verslaafd aan koken. Ik kook bijna elke dag voor mijn moeder, broertje en zusje.
Ik had dus het idee om een soort van kookclub te beginnen. Oke dat klinkt echt dom, maar het idee is zeg maar om met een groepje mensen die van koken houdt, hetzelfde te gaan koken en er dan foto’s van te maken en te beschrijven hoe het smaakt, wat je familie er van vond enz.

Naja, als iemand het een leuk idee vindt, reageer maar. Als het een dom idee is en er niemand reageert rapporteer ik het wel, dan gaat er een slotje op :stuck_out_tongue:.

Samenvatting:
Als je van koken houdt en af en toe een recept wilt koken dat ik hier post, zet ik je hier in een lijstje. Ik post dus elke dag een recept, en die kan je dan maken. De benodigdheden en de bereidingswijze staan er nauwkeurig bij.
Als je dus die dag dat recept wilt maken (of op een andere dag) maak je er een foto van en vertel je hoe het ging tijdens het koken, en hoe je ouders, broertjes, zusjes, vrienden etc. etc. het vonden.
Wat het doel nou eigenlijk is? Naja, eigenlijk alleen dat je vrienden of familie lekker eten hebben, en dat wij gezellig met zijn allen koken :slightly_smiling_face:
Ik zet ook erbij wat je kwijt bent als je alle ingrediënten koopt. Dit doe ik op de manier van online shoppen bij de AH site. Daar staan geen euroshopper producten op, dus je moet verwachten dat je er in totaal ongeveer 1 of 2 euro onder zit. Dit geldt dus ook als je bij een goedkopere winkel boodschappen doet, als de Lidl of Hoogvliet.
Let op, je hoeft dus niet elke dag mee toen. Je mag meedoen wanneer je wilt. Meld het dan wel even, dan zet ik je erbij :grinning:
De recepten zijn gezond en gevarieerd.
Ik zal ook proberen om twee keer in de week een dessert te posten.

Deelnemers:

• FeelThePower_ / Jana
  • Superheroinee_ / Yasemin
  • EasierToLie / Steffi
  • Mucca / Rieke
  • Krullevaar / Marieke
  • Mmgxx / Merel

Recepten tot nu toe gemaakt:

Week 1

• Frittata & Griekse Salade
  • Pasta Pesto & Gehaktbrood
  • Gevulde kipfilet met boontjes en gebakken aardappeltjes
    xx

Het is wel een leuk idee :slightly_smiling_face:
Ik kan alleen uitgebreid en experimenteel koken als ik veel geld heb en mn vriend aanwezig is, want mn stiefvader en halfbroertje lussen amper wat =__=

Best een leuk idee. Ik wil ook meer koken maat ‘het komt er niet van’haha :’)

Okée leuk, zal ik jullie in de begin post in een lijstje zetten?

@Dormant, ik kook vooral dingen die niet te duur zijn hoor, ik probeer meestal rond de 8, 9 euro te blijven :slightly_smiling_face:

Nee zet me er maar niet bij, ik heb er denk ik te weinig tijd voor in het nieuwe schooljaar.

Oké is goed haha:P

Ik koop het liefst alleen biologisch/faitrade, dus ja dan word het al snel wat meer :stuck_out_tongue:

Haha, ik kan alleen taco’s en pannekoeken:"D

leuk topic! maar ik ben ook niet zo’n kookfanaat haha

Ik houuud van koken. ik kook al jaren elke dag.
Maar ik kan niet echt mee doen om best wel wat redenen.
Ik ben vegetariër, ik kook altijd 2 verschillende gerechten (1 vega, 1 vlees), ik moet altijd extra kcalrijk koken, maar ook weer heel goedkoop.
Dus kan niet echt op opdracht iets maken… anders was het wel leuk :3

Ik zou ook wel mee willen doen. Als het maar een beetje gezonde gerechten zijn met genoeg groenten :slightly_smiling_face:

echt een super leuk idee zeg maar denk dat ik niet genoeg tijd heb om het regelmatig te doen.

Wow! Per avond?
Ik kook voor mijn vader en voor mij, voor 4 personen aan eten en ben dus nooit zoveel kwijt. Terwijl mijn maaltijden gezond en zeeer voedzaam zijn (wil aankomen).

@Mevrouwcactus, Haha daar is dit topic voor, dat je leert om meer te maken dan taco’s en pannenkoeken, de gerechten zijn niet echt moeilijk hoar:P
@LoveSome, Ow ja dan is het inderdaad wel een beetje onhandig ja, aangezien er in de helft van de gerechten wel vlees zit… En over het budget, dat is niet alleen aan het gerecht zelf, ook aan de rest van de dingen die we thuis moeten hebben, beetje onhandig van me om dat dan zo op te schrijven. Ik denk dat als ik van alles het goedkoopste neem ik rond de 5 á 6 euro zit. Hoeveel ben jij dan kwijt?
@LizzJoey, De gerechten zijn allemaal gezond met groenten, ik kook voor mijn broertje van 13 en m’n zusje van 7 dus die moeten we gezonde dingen binnen krijgen… Zal ik je erbij zetten?
@mmgxx, geeft niks, je hoeft niet iedere keer mee te doen hoor:) Denk er maar even over na,

Wie kan ik er nu allemaal bij zetten?

Diepvriespizza for lifeeee.

opzich wel leuk, en dan ook bijv. een kookboek maken met recepten en ook recepten die jullie zelf bedenken? of ieder zijn eigen kookboek?

ik hoef er ook niet bij hoor

Haha vind ik leuk, maar ik denk niet dat ik meedoe, ik hou wel van koken maar niet echt van eten, haha :’)

@Whoreberries haha ja kan natuurlijk ook xd

@Kawaiifan, ja ik heb zeg maar een blog waar ik als mn recepten opzet (mn sig) maar dat wat jij zegt kan natuurlijk ook :slightly_smiling_face:

@Vlientje, hmm jammer :frowning_face:

Nog mensen die wel mee willen doen?
Hahah tot nu toe 14 reacties, maar niemand wilt serieus mee doen :frowning_face:

Je hoeft niet iedere keer mee te doen mensen :slightly_smiling_face:

ik vind het wel een leuk idee, maar ik moet volgend jaar alleen elke maandag en woensdag koken voor mij en mijn broertje van 12 (die trouwens ook serieus niks lust xd) plus dat ik niet zoveel tijd heb om er dan fotos van te nemen en op gs te zetten en alles, maar dat kan ik op zich wel proberen? Maar doe je dan bijvoorbeeld 1 recept per week zeg maar,en dat je dan kiest of je het wel of niet maakt en dan foto’s posten? Want ik snap het geloof ik niet helemaal xd