Kook-date

Ik heb zojuist met een super leuke jongen afgesproken om samen te koken deze week! Ik ben serieus nu al zenuwachtig, want ik vind hem echt heel leuk. En ik moet bedenken wát we gaan koken… Nu is mijn vraag aan jullie dus: weten jullie makkelijke recepten, die niet te standaard zijn? (ik ben niet echt getalenteerde helaas) Beetje orgineel mag dus…

uppp

Kan je wokken? Je kunt rijst met groenten en tofu met zwarte bonensaus maken. Is echt lekker en niet moeilijk

Nee ik heb nog nooit gewokt haha, en eerlijk gezegd houd ik ook niet zo van rijst… Maar toch bedankt voor de tip!

Ik heb laatst een indische quiche gemaakt, recept van smulweb (http://www.smulweb.nl/recepten/1088647/Pittige-indonesische-hartige-taart-zonder-kaas)! Was heel makkelijk en lekker! (Vind ik :wink:). Je hebt wel een oven nodig.
Je kan de kip in het recept ook makkelijk vervangen door tofu of champignons of zo.
En daarbij kan je dan nasi (maar je houdt niet van rijst :stuck_out_tongue:) of bami of zo maken. Dat is echt heeeel makkelijk:
-kook rijst of bami
-bak ondertussen een uitje en wat andere groenten (niet teveel, dat zit al in de quiche :stuck_out_tongue:) in een wok
-doe er, als de groente gaar is, boemboe voor nasi/bami goreng doorheen en
-doe de rijst/bami er doorheen als die gaar is.

Heb je een oven?
Lasagna doet het altijd goed en is als je een recept volgt heel simpel.

waarom ga je op kookdate als je niet kan koken :flushed:

haha omdat samen eten leuker dan alleen is?

Maak lasagna! Hij de beciamel (schrijf je het zo? witte iig) saus, jij de rode saus, en dan romantisch de laagjes op elkaar doen in een ovenschaal
:grinning:

Lasagne is leuk ja
Of doe pannenkoeken (met kleurstof en gooi ze in de lucht enzo)
Een nieuw soort pasta uit proberen, dus andere saus (even google zoeken)
salade
iets buitenands wat je nog nooit hebt gegeten
Maak samen sushi
hartige taart

geen idee verder hahah

Ik zie dit al helemaal voor me. Dit vind ik een goede!

Ik vind samen pannekoeken bakken heel erg leuk, maar misschien vind je dat niet culinair genoeg. :stuck_out_tongue:

Een ovenschotel is misschien strategisch. Heb je terwijl het eten in de oven zit tijd om te kletsen of andere dingen te doen. :slightly_smiling_face: