KONY 2012

Vanochtend zag ik dit filmpje:

KONY 2012 - invisible children

Even kijken als je tijd hebt, is echt de moeite waard!
Wat vinden jullie hier van en gaan jullie mee doen?

up

Ik snap niet dat bijna niemand van die man heeft gehoord, ik wist dit al best lang… maar wel goed dat er eindelijk iets aan gedaan wordt om die man op te pakken!

Ik wist dit dus nog niet, dus vond het wel een goed initiatief.
Jammer dat het filmpje heel lang duurt, nu zullen heel weinig mensen het gaan zien ben ik bang.
Hier op het forum zijn weinig mensen die de moeite nemen om het hele filmpje te bekijken…

Dus hier even info over Joseph Kony en wat hij allemaal gedaan heeft…
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Kony

en een link naar de site, hoe je kan helpen
Kony 2012

Up! Ik wist het ook nog helemaal niet sinds gisteren :’) Iemand had het in het topic ‘wat wil je nu even kwijt’ gezet. En ik snapte het filmpje eerst niet, dacht eerst dat die man op het begin joseph kony was :’)

Ik had het filmpje vanochtend gezien en dit had zo’n grote impact dat ik gelijk alles wilde kopen dat beschikbaar was en heb ik zelfs het filmpje verspreid via facebook. Maar voordat ik mijn geld erin wilde steken heb ik een beetje onderzoek gedaan naar wat invisible children doet enz en toen kwam ik op deze tumblr: http://visiblechildren.tumblr.com/

Na het te hebben gelezen begin ik een beetje te twijfelen aan de intenties van de KONY campagne. Ik vind dat hij gepakt moet worden en tot gerechtigheid moet worden gebracht maar als het op de manier gaat zoals de blogpost vertelt dan weet ik niet of dit wel de juiste manier is.

Wat vinden jullie van de blogpost?

Kan iemand het filmpje samenvatten?
Het verschijnt bij mij op facebook nu ook door verschillende mensen.

Goede actie… maar vreselijk irritant dat je dit overal tegenkomt op internet.

Wow, ineens ALLES Kony. Voordat dit topic aangemaakt werd had ik dat ‘woordje’ nog nooit gezien/gelezen.
Wie kan dat filmpje samenvatten? vind 20 minuten te lang (a)

Fijn dat je dit gepost hebt! Ik was vanaf het begin al een beetje skeptisch over hoe opeens, binnen 1 nacht dit een wereldwijd fenomeen werd.
Natuurlijk is het heel goed dat deze man eens aan de buitenwereld getoond wordt en dat er dus nog steeds gruweldaden als dit aan de hand zijn maar volgens een simpele wikipedia zoektocht is de Amerikaanse regering al jaren bezig deze man proberen tegen te houden. Dit is dus niet iets waar niemand naar om keek, nee deze man is gewoon ontzettend moeilijk te pakken te krijgen.
Het lijkt mij gewoon dat deze organisatie even de kans heeft gegrepen met een aangrijpend/ tot de verbeelding aansprekend verhaal om publiciteit voor hun eigen organisatie te krijgen, een organisatie waar het merendeel van het geld dus níet naar hulpbehoevende mensen gaat!
Slim gespeeld maar dit vind ik echt niet kunnen.

Ik heb het filmpje nog niet gezien, dus ik wist niet precies wat KONY 2012 van plan is, maar als het zo is als op die Tumblr staat, weet ik ook niet of ik het wel wil supporten… in ieder geval laat deze post er wel een ander licht op schijnen.

Maar ik had me ook al afgevraagd hoe het kan dat dit ineens zo bekend is en ik kon me ook niet voorstellen dat er niet eerder pogingen zijn gedaan om Kony op te pakken, omdat ik dus allang wist dat die man bestond en dat allemaal deed… dan lijkt het me dat de overheden van landen dat zeker wel weten en er wel al iets aan hebben proberen te doen.

@winterwinds: ze hebben idd ontzettend slim gespeeld.

Ik vind het wel goed dat deze campagne zoveel aandacht heeft gekregen want eerlijk gezegd wist ik niet eens wie deze Kony was, maar ik vind dat iedereen daarna wel onderzoek moet doen naar hoe het nou eigenlijk in elkaar zit, ipv net zoals ik bijna, voordat ze er geld in steken.

Ik heb het filmpje dan ook niet van mn facebook verwijderd. Daarna heb ik een post gemaakt met de visible children link zodat men zijn eigen mening kan vormen hierover.

Wow wat op die tumblr staat wist ik helemaal niet…
Maar sowieso, zodra goede doelen bekend worden gaat het merendeel van de inkomsten naar andere dingen dan hulp, dat is bij bijna alle goede doelen. Ik steun normaal ook niet zo veel, giro 555 enzo die dingen doe ik nooit aan mee omdat ik dacht, dat komt toch niet bij de goede mensen…

Dit filmpje overtuigde mij echter en ik geloofde dat dit wel een eerlijke organisatie was, jammer en slim gespeeld

Ik zag het op tumblr staan! Het is zeker de moeite waard om te kijken!!!

o shit ik heb hier net een topic van geplaatst in media, film en muziek… :")

ik heb het tot minuut 8 gezien, maar snap er niet zoveel van.

It made me cry :frowning_face:
Ik wil zo’n action kit.

Iedereen zou hier van moeten weten.