kontspier oefeningen

Ik wil graag mijn kont en buik wat meer trainen maar wat zijn nou echt goede fitness oefeningen -op apparaten, want squad of zo kan ik ook thuis- ?

-Squats met barbell in de sportschool (die stang en daar kun je dan gewichten aanhangen) Ik zou beginnen met de stang en dit langzaam opbouwen naar rond je eigen lichaamsgewicht.

-Hipthrust, ook met barbell. Met deze oefening kun je meteen zwaar beginnen met 10 of 20 kilo platen per kant. Je gaat tegen een bench aanzitten en rolt de barbell op je schoot. Ik zou wel een pad of eventueel handoek om de barbell heen wikkelen anders doet het pijn!

  • Lunges, met dumbells of barbell

  • Bulgarian split squats. Je doet één been op een bankje of bench en maakt een soort squats met één been. Dit doe je met dumbells

  • Bij het cable apparaat kun je zo’n enkelband omdoen en kickbacks doen. Dus recht voor het apparaat staan en je been naar achter doen. Of er schuin voor staan en dan je been naar de zijkant (dit heen cable adductors).

En dan zijn er nog wel wat oefeningen zoals leg press, one leg leg press, donkey kicks met een dumbell in je knieholte, sumo squats, sumo deadlifts

Als je een oefening niet weet kun je het ook even googelen:)

En altijd proberen zo zwaar mogelijk te trainen zodat je 3 tot 5 sets kan doen van 6 tot 12 herhalingen. Zeker niet meer herhalingen!

Goeie post hierboven! Hoewel ik het niet eens ben met aantal herhalingen, maar dat ligt aan je doel. Voor mij is dat minder herhalingen met meer gewicht

Hmm weet je in die hoek staan altijd van die knappe opblaaspoppen die hun testosteron even opkrikken dus daar ga ik nooit heen haha ja slecht excuus.
Maar niet iets van -weet naam niet- dat je dan moet zitten en je met je benen zon rol omhoog moet duwen en dan met bepaald gewicht? Ik doe dat nu -zondag dan- en heb al 15 kilo en ga vandaag naar 20 toe.

Er zijn een aantal topics al hiervoor. Probeer daar tips in te vragen.