Koningin/meisje

Ik zat daar maar. Op die stoel. Voor de spiegel.
DEEL 1

Ik heb een donkerpaarse jurk aan. Hij glinstert. Hij heeft een strak lijfje en een enorm wijde rok, want, zoals mamma zei: ‘jou mooie figuurtje mag gezien worden’ Ik spreek mezelf moed in. Straks als ik op sta en ik ga de deur uit, de kerk in, ga ik naar binnen als Prinses. Als ik naar buiten kom ben ik Hare Majesteit de Koningin. Ik ben nota bene 17. 17! Het is toch te gek voor woorden. Het land treurt nog om tante Beth, en nu wordt ik koningin! Als tante Beth en kleine Willem niet waren verongelukt had ik nu gewoon op school gezeten, een gewone normale dag. Mijn klas heeft vrij gekregen. Heel V5 heb ik uitgenodigd. Agaath zei dat ik iedereen mocht meevragen die ik wilde. Dus ik koos mijn klas. Ik vond het moeilijk wie ik moest kiezen, dus nu heb ik heel V5 meegevraagd. Ze komen allemaal naar me kijken. Vooral de meisjes waren erg giechelig; ‘Ooh dan gaan we naar een echte kroning!’ ‘Ja, van een ECHTE koningin!’ waarop ik zuchtend antwoordde: ‘O kom op zeg! Ik ben nog steeds gewoon ik hoor! Niets veranderd.’ Ze negeerden wat ik zei. Ze vroegen alleen maar of ze dan voor me moesten buigen. Zucht.

dit is een verhaaltje waar ik al meer dan een jaar aan bezig ben en als mensen het leuk vinden dan ga ik steeds stukjes (nadat ik ze heb verbetert) posten :relieved:

GA MAAR VERDER HET KLINKT WEL LEUK

leeeeuk verderrr

verder?

jaa, ben benieuwd

ik denk dat je hij beter het kan maken :stuck_out_tongue: ik raakte namelijk een beetje in de war, ik dacht dat het om een jongen ging :stuck_out_tongue: en snapte dat straklijfje en wijde rok niet, ik dacht; een jongen met een rok? xD

wel leuk verhaaltje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hey sorry dat ik niet verder was gegaan :stuck_out_tongue: Ik was eerlijk gezegd vergeten dat deze site er was ^^
Hopelijk vinden jullie het leuk!
xM

Er wordt op mijn deur geklopt. ‘Binnen!’ roep ik. Agaath komt binnen. ‘Ben je klaar?’ vraagt ze. Ik knik en sta op. Agaath roept naar buiten, ze is klaar! 4 lakeien komen mijn jurk optillen. In de kerk moet ik hem zelf trekken, maar buiten wordt het vies als hij over de grond sleept. Agaath slaat een sjaal om me heen, het is ook wel erg koud. Hartje winter en ik moet blote armen. Nou ja, dat is traditie he. Ik loop over de straat. Ik stap de rode loper op. De lakeien laten mijn jurk los, oef dat is zwaar. Eigenlijk wilde ik met de koets maar Agaath zei dat ik nu goed het volk kan laten zien dat ik sterk en jong ben. De rode loper gaat door de kerk in. Bah, in de kerk is het bijna nog kouder dan buiten. Ik voel kippenvel op mijn armen. Het orgel wordt bespeeld, het is dat traditionele liedje. De dominee lacht me toe, ik glimlach een beetje zenuwachtig terug. Hij gebaart en ik kniel. De dominee brabbelt wat in het latijn. Ik doe moeite om geen skeptisch gezicht te trekken, natuurlijk, het klinkt allemaal erg spectaculair dat latijn maar de grammatica klopt voor geen meter. Hetzelfde als dat ik spaans zou gaan proberen te spreken als ik 1 keer een zin zou lezen in een boekje. Hij is klaar. Hij gebaart me om op de staan en ik leg een hand op mijn hart en een hand in de lucht en ik zeg de eed. Ik krijg de kroon op mijn hoofd (heel zwaar) dan krijg ik de gouden rijksappel in mijn ene hand en de staf in de andere. De dominee zegt: ‘Hare Majesteit Julia Rachel Henriette Roma, Koningin der Nederlanden. Ik sta op en draai me op. Een barstend applaus breekt uit. Iedereen buigt. Ik loop het trapje af en loop fier met hooggeven kin de kerk door. Ik zie links naast me Lau en Lucy naar me glimlachen, verder staan James en Gert een beetje aarzelend. Nou ja het is ook wel vreemd. De ene dag ben je goede vrienden met een gewoon meisje, en de volgende dag is datzelfde meisje de koningin van je land. Ik loop door de kerk deuren naar het podiumpje. Agaath en mamma staan er al. Mamma huilt.

Nice verhaal, jammer dat je geen stukje hebt gepost. Up dus.

xoxo

verder

hoi :stuck_out_tongue:
Nu was ik op vakantie dus kon ik niet posten :S SORRY! ^^

De speech ligt klaar, Ik lees hem voor, proberend om niet te veel te blozen of te stotteren, speechen is nooit mijn beste kant geweest. Hierna is er een kleine stilte van ongeveer een halve seconde en dan komt er weer veel applaus. Er beginnen kanonnen te schieten en overal komt confetti vandaan. Honderden ballonnen vliegen de lucht in. Ik loop het trapje af en ik schud handen met allemaal mensen. Er zijn veel mensen die bloemen voor me hebben, er is zelfs een hele klas kleuters (inclusief juf) die allemaal een tekening voor me hebben. Ik geef ze allemaal een handje en bedank ze voor hun tekening. (“ooh wat een mooie tekening. Heb jij een paleis getekend? Wat mooi zeg!”). Zo gaat het uren door. Veel handjes, bloemen, tekeningen en namen. Dan rond 5 uur moet ik in de koets. Ik moet me klaar maken voor het bal. Ik krijg gewoon een bal!Mamma, Agaath en Laura zitten al in de koets. Niet iedereen van mijn klas komt naar het bal, dat zou een beetje veel worden. Ik heb ‘onze’ groep uitgenodigd en de meeste uit vorig jaar TTO en Gymnasium. Toen er vorige week bekend werd dat ik koningin zou worden waren er ineens veel mensen die me normaal negeren die probeerden vrienden met me te worden. Wel grappig, wat macht mensen aan kan doen. Voor mij is dit redelijk natuurlijk. Ik bedoel, ik ben mijn hele leven al lid van de koninklijke familie. Oke ik had nooit echt verwacht dat ik koningin zou worden, maar toch, de etiquette is me met de paplepel ingegoten.

verder! (:

verder xd