Koning Filip (België)

Wat vinden jullie van de nieuwe koning der Belgen? Meer vertrouwen in hem dan in de vorige koning Albert of is de monarchie een ouderwetse staatsvorm die thuishoort in een museum? Spui hier je mening!

-

Geen voorstander van hem. En ook niet van zijn vader. Vind het enorm hypocriet dat ze buitenechtelijke kinderen hebben, die niet willen erkennen, en dan in de toespraak zeggen hoeveel hij van zijn vrouw houdt. En dan commentaar gaat geven op de bevolking, dat we meer moeten inzitten met Afrika enz, terwijl hij zijn eigen dochter niet eens wil erkennen.

En ik zou de zus van Filip een betere koningin hebben gevonden, ze lijkt me normaler/moderner. Haar kinderen werken ook gewoon voor hun geld. Terwijl ik bij Koning prins klonk beter Filip constant het gevoel heb dat hij ouderwets is en nog enorme blunders gaat begaan. Als ik dat met de Nederlandse koning vergelijk… Ik vind het juist leuk dat jullie een koning hebben die dicht bij het volk staat, spontaan/écht is enz (of lijkt dat enkel zo?), en die van ons nogal gemaakt en stijfjes is.

Ik ben dan een Nederlander… Maar het zag er ook wel wat ingetogen uit, wat kleinschaliger dan bij ons in Nederland. Overigens ken ik die man niet.

Ze wilden het blijkbaar somber houden. Mij hoor je niet klagen hoor, het hoeft niet nog meer geld te kosten.
OT: Je hebt 3 soorten mensen: mensen die naar Brussel gaan om in de hitte te zwaaien naar de koninklijke familie in de hoop een handje te kunnen schudden, mensen die tegen de koninklijke familie zijn en mensen die het allemaal niet zoveel kan schelen. Ik hoor bij die laatste :stuck_out_tongue:

Onze koning heeft min of meer letterlijk gezegd dat als de regering besluit om het koningshuis af te schaffen hij die wet zal ondertekenen. Dat is zo leuk aan Willem Alexander, hij is gewoon modern genoeg om te weten wanneer het tijd is om op te stappen. Daarbij zie ik onze koning ook sneller spontaan meedoen met een potje straatvoetbal dan die van jullie :wink: .

Ik ben geen voorstander van Filip maar beter dan Laurent, niet?

Alles beter dan Laurent. Al vind ik hem wel grappig - en volgens mij zouden we nog een hoop mee maken met Laurent als koning - maar dan in de negatieve zin. :’)

Ik heb werkelijk geen idee… :flushed:

Arme Prins Charles, weer ziet hij iemand anders koning worden. En voor hem is het nog lang niet in zicht.

^ hè bah, ik moet er niet aan denken koning Charles. Van mij mogen ze na Elizabeth gelijk door naar William en Kate. Engeland ziet het volgens mij ook niet zitten Charles en Camilla.

On topic: Ik vind die Filip een beetje stijfjes, maar bij jullie treden de koningen en koninginnen toch niet echt af? Ze blijven in feite toch de titel behouden?

'‘Een nieuwe koning voor de Belgen, al kan ‘t ze geen bal schelen.’’ Aldus RTL Nieuws.

Ze zijn geen koning en koningin meer, als in “hoofd van het land”, maar bij gebrek aan een betere titel worden ze gewoon nog koning en koningin genoemd. Maar ze zijn het niet meer. Dit is ook de eerste keer dat we meemaken dat een koning vrijwillig troonsafstand doet (na WOII ook denk ik, maar dat was owv andere redenen), normaal kan dat enkel door sterfte.

En volgens mij waren ze dronken op hun speech daarnet. :’)

Was Laurent geen buitenechtelijk kind van Paola? Zoiets had ik toch onlangs eens opgemaakt uit het nieuws, toen Delphine die rechtszaak voor dat DNA-onderzoek wou.

Ik weet niet waarom, maar iets in me noemt hem koning Flip.
Ik las net ook weer Koning Flip.
Gelukkig is het niet de koning van mijn land, al is Flip nog altijd beter dan Willem.

Ik ben van mening dat ze die hele monarchie in België beter eens opdoeken. Het kost alleen maar (veel!) belastinggeld, het heeft een slechte naam door de collaboratie in WO II en het Kongoverleden…

Daarbij komt nog dat Philippe niet in staat is een correcte Nederlandse zin kan formuleren. Dan vind ik de koning in Nederland toch leuker. Die is tenminste sympathiek, wat niet van die diknek van die van ons gezegd kan worden. Ik hoorde onlangs op de radio dat een paar jaar geleden een gewone man uit de lift moest gaan, omdat Philippe niet met een gewone burger in een lift wou. Het was op radio 1 btw dus die hun bronnen zijn vrij betrouwbaar.

Handjes in de lucht voor Koning Flip!!!
haha

De koning heeft nul inspraak, dus voor mij kon het even goed een aap met een kroon zijn.

Prima dat je een (negatief) oordeel klaar hebt voor Filip als koning, maar misschien eerst de schrijfwijze van zijn naam opzoeken vooraleer je een oordeel klaar hebt, want eerlijk gezegd komt het nu een tikje belachelijk over.

Ik vind het allemaal prima.