Konijn verdoofd, hoelang voordat ie weer een beetje leeft?

Hallo!

Mijn lieve konijntjes gingen vandaag voor de halfjaarlijkse controle naar de dierenarts, maar toen bleek dat ze allebei een nogal groot plasprobleempje hebben. De dierenarts heeft 1 konijn verdoofd en z’n blaas een paar keer doorgespoeld. Ik heb hem om 18.30 (dus intussen alweer 2uur geleden) opgehaald en toen was hij echt zo’n slap vaatdoekje, maar hij is er nu nog niet heel veel beter aan toe! Enig idee hoelang dat duurt? Ik kan me niet herinneren dat dat zo lang duurde toen ik ze heb laten castreren. Ik geef hem wel af en toe wat water & olvarit met een spuitje (ja ik zit vanavond gewoon mijn verdoofde konijn babyvoeding te geven ipv dat ik naar de bios ga, wat een grap!) en dat eet/drinkt hij wel gewoon op. Zijn er hier andere konijnenbezitters aanwezig die enig idee hebben hoelang dat duurt? Heb op google nog niet veel kunnen vinden…
En zijn broertje heb ik intussen weer buiten in zijn hok gezet (die was niet geholpen namelijk). Zou ik m’n andere (nu nog verdoofde) konijn er vanavond weer bij kunnen zetten? Als hij echt nog zo slap is doe ik dat natuurlijk niet, maar wanneer hij wat levendig is? Of moet ik hem een nachtje (warm) binnen houden?

Alvast bedankt! (:

Geen idee, UP!

Lief dat je je bios avondje opgeeft voor je konijn!
Vind ik altijd fijn om te lezen haha.

Anyway, ik heb echt geen verstand van dit soort zaken, maar ik zou gewoon een paar uurtjes afwachten en als hij morgen nog niet veel fitter is de dierenarts nog eens bellen om te vragen of dit gezond is?

Je moet 'm gewoon wat tijd gunnen, zo’n verdoving heeft lang nodig om uit te werken vooral bij zo’n klein beestje, dus geduld geduld :slightly_smiling_face:!

@whatashame
Jaaa ik kon ook niet echt anders! Er is niemand thuis, en ik kan het écht niet maken om hem halfdood (zo ziet ie er wel een beetje uit namelijk) terug in z’n hok te leggen en dan zelf lekker naar de bios te gaan. Zou ik zelf ook niet fijn vinden (-;

@katrienduck. Oké! Ja ik weet ook niet echt hoelang hij al klaar was met de behandeling toen ik hem terugkreeg, heeft de dierenarts niet verteld, vandaar!

upje! nog andere ervaringen met verdoofde konijnen?

Ik heb ook 2 konijnen waar er 1 gecastreerd van moest worden. Hij was ook nogal slap toen die terug kwam en ook met olvarit eten gegeven enzo. Omdat wij 2 hokken aan 1 rennen hebben (overdag zitten ze dan samen en 's nachts alleen) hadden we hem gewoon in zijn eigen hok met het luikje dicht. En naar een dagje of iets langer was die weer helemaal de oude :grinning:

@pompompoen
Hmm, oké! Ja ik heb 1 hok met twee verdiepingen (met zo’n trapje) waar ze met z’n 2en in zitten. Ik moet even kijken hoe ik dat straks ga doen. Als hij echt nog zo slap is zet ik hem denk ik maar in een doos in de bijkeuken ofzo ;o hij is ook wel een beetje koud, misschien dat het buiten wel té koud is voor hem!

Mijn konijn is een paar keer onder verdoving geweest voor haar tanden en moest daarna altijd een nachtje binnenblijven van de dierenarts.

@_fragrance
Ja die van mij heeft daar eigenlijk niets over gezegd! Ik moest zorgen dat hij wat zou eten en verder zei hij niet zoveel eigenlijk…

Misschien dat je voor de zekerheid even naar de dierenarts kunt bellen en vragen wat je het beste kunt doen?

@pompompoen.
Jaa de dierenarts ging sluiten om 18.30 ;p haha. Opzich gaat het wel oké geloof ik, hij drinkt & eet wel goed nu. Als hij morgen echt nog zo erg lusteloos is dan bel ik inderdaad wel even, maar ik denk dat het met een nachtje rust wel goed komt. Hoop ik iig (-;

En, hoe gaat het nu?
Is die weer helemaal de oude?

hij moet gewoon bij komen van narcose das wel normaal hoor :slightly_smiling_face:

hoe is het nu met m ?