Konijn man of vrouw?

Heey
Ik heb dus 2 konijnen. Bij de dierenwinkel zeiden ze dat het 2 vrouwtjes zijn, maar toch twijfel ik bij 1tje.
Nu is mijn konijn waar ik zeker van weet dat het een vrouwtje is een nestje aan het bouwen en me andere konijn niet. Ik heb wel gelezen dat vrouwtjes konijnen altijd wel een nestje maken maar waarom doet mijn andere dat niet en ik vind haar ook nog wel jong om al een nestje te maken want ze is ongeveer 8 maanden oud.

Dus mijn vraag is hoe kan ik goed zien of het een mannetje is en kan het zijn dat ze nu al zwanger is of gewoon scheinzwanger…

ik had een mannetjes konijn en die bouwde ook altijd een nest voor zichzelf om in te slapen, die was (neem ik aan) niet zwanger haha. nouja mijn moeder heeft vroeger muizen gehad en die mensen zeiden ook: het zijn 2 vrouwtjes. paar weken later hadden ze er 16, dus misschien toch wel handig om even na te vragen.

http://www.fransehangoorkonijnen.nl/franse/pictures/Geslachtsbepaling.jpg

Succes met kijken haha :stuck_out_tongue:

Je ziet het aan het geslachtsorgaan. Bij de mannetje zitten de anus en geslachtsopening verder uit elkaar dan bij vrouwtje.

Maar als het een mannetje is hoor je toch ook ballen te zien ? maar iedereen zegt aldoor dat je dat niet ziet terwijl me vorige konijn dat wel had,

Bij een mannetje kan je je pink er tussen leggen, bij een vrouwtje niet. Maar als ze jonger zijn kan je het minder goed zien.

volgens mij heeft een konijn niet zo’n grote ballen hoor haha

Nee dat hoeft niet. Jouw vorige had denk ik gewoon grotere ballen dan een gemiddeld rammelaar.

naja ik ga zo nog een keertje kijken straks is ze al zwanger… :astonished:

Je kan het nauwelijks zien idd, maar ik geloof dat als je bij het geslachtsorgaan ‘drukt’ en er komt een bolletje uit (zijn penis) dan is het een mannetje. Maar je weet het eigenlijk haast nooit, zelfs een dierenarts maakt vaak fouten daarin.

Maar goed, mijn konijn heeft intussen al 2 nestjes gehad en idd beide keren maakt het echt een nestje. Dat zie je heel duidelijk, ze is met hooi aan de gang en ook met eigen haar. Maar ik geloof dat ze dan al bijna gaat bevallen? x_X Als je twee konijnen hebt zou ik iig een van de 2 laten helpen (of het nou een mannetje of vrouwtje is). Dan weet je zeker dat je geen nestjes krijgt.

Hahah leuk zo, met je konijn op schoot een beetje onder zn staart kijken. Al helemaal leuk als je konijn niet erg tam is :’)

haha hebben wij ook een keer gehad. Volgens de dierenwinkel waren het ‘mannetjes’.
Toch hadden wij een nestje, iets later.