Konijn laten dekken

Hee,

Ik heb een dwergkonijn, en wil haar graag laten dekken door een ander (dwerg)konijn.
Hoe moet je zo iets formuleren en kan je zo’n konijn vinden?

Groetjes

Dit doet me echt denken aan dat gezegde :"D

Misschien even bij je dierenarts informeren?

NIET doen.

Waarom zou je zoiets doen?
Er zijn al veel te veel konijntjes zonder baasje, de asiels zitten vol met konijnen, de dierenwinkels zitten vol met doorgefokte konijnen.

Omdat ik graag een nestje wil van mijn eigen konijn. Ik heb ook al eventuele adresjes voor de kleintjes (als die er komen).
Btw: Ik vroeg hier niet of ik het zou doen, maar om informatie. Danku

Haha welke?

Ja dat is ook wel een goeie :cold_sweat:

Omdat ik graag een nestje wil van mijn eigen konijn. Ik heb ook al eventuele adresjes voor de kleintjes (als die er komen). Btw: Ik vroeg hier niet [b]of[/b] ik het zou doen, maar om informatie. Danku
Mensen zoals jij zijn dus precies de oorzaak van het probleem van al die dieren zonder baasjes. Durf te wedden dat je je konijn alleen in een (veel te kleine) kooi hebt en hem iedere dag een bak vol gemengd voer voorschotelt -.-
Omdat ik graag een nestje wil van mijn eigen konijn. Ik heb ook al eventuele adresjes voor de kleintjes (als die er komen). Btw: Ik vroeg hier niet [b]of[/b] ik het zou doen, maar om informatie. Danku
dat is echt verkeerd. je wilt een nestje, maar je gaat wel de kleintjes weggegeven. zoals solarta zegt, door dit soort mensen komen er zoveel 'dakloze' konijntjes om zo maar te zeggen. Het is niet voor de 'leuk'

Maar goed, gelukkig is mijn konijn nu gechopt, maar het is bij mij gebeurd dat hij zijn zusje toch nog heeft kunnen bevruchten (mijn konijnen zijn master in ontsnappen en bij elkaar in de kooi komen). Ik vond het écht niet leuk, want ik zou niet een huisje kunnen vinden voor die konijntjes. Gelukkig (hoe slecht dat ook klinkt) is het mis gegaan bij de zwangerschap en waren de konijntjes niet levend geboren, maar geloof me, het geeft meer ellende dan je wil.
Dus als jij het voor de leuk wilt doen, zeg ik tegen je dat je dat NIET moet doen.

Waar komt je konijn vandaan? Buiten het feit dat er al meer dan genoeg konijnen zijn, is een konijn van de dierenwinkel écht niet geschikt om mee te fokken. (Eigenlijk eender wel konijn zonder stamboom en zonder informatie over ouders/grootouders.)

Als je echt zo graag kleine konijntjes wil, haal er dan 1 uit het asiel en DUMP HET DAN NIET TERUG DAAR ZODRA JE ER KLAAR MEE BENT EN HIJ NIET MEER SCHATTIG IS.

Met gemengd voer is niets mis hoor?

Wat is nou de reden dat je dit überhaupt wil dan? Je wil baby konijntjes om ze vervolgens weg te geven of wat?

Ook mijn gedachte. Net alsof mensen die zo’n pak voer van de dierenwinkel kopen niet goed voor hun dieren zorgen oid.

Verder zou ik het niet doen. Mijn konijn bleek onverwachts zwanger te zijn en hoe schattig het ook was, fijn is het niet. Baasjes zoeken bleek moeilijker dan gedacht en aangezien ik een kleintje wilde houden, moest de moeder ook een baasje hebben. Alleen wie wilt er nou nog zo’n oud beest? Niemand dus.

Wat reageren jullie allemaal extreem, relax :’)

Jeetje, sommige reageren wel overdreven extreem.

Ze vraagt om wat informatie en/of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Dat mensen een mening hebben, prima. Maar hier wordt echt de TS bevooroordeeld.

@ TS, misschien zou je wat informatie kunnen googlen?

Ik zou geen babykonijntjes nemen om ze dan te verkopen. Je laat mensen toch ook niet kinderen maken om ze te verkopen? Misschien een raar voorbeeld maar ik vind het gewoon niet zon goed idee om babykonijntjes te nemen om ze te verkopen omdat zoals er al gezegt is, er al heel veel konijntjes zijn zonder baasje.

Op een forum kun je dit soort reacties verwachten, en imo vind ik dat vrij ego.

Lijkt me dat je nog bij je ouders woont trouwens?
Wat vinden hun ervan?

Sorry dat ik het zeg, maar als je ze toch weg wil geven, waarom doe je het dan?
Een paar jaar geleden had iemand twee kleine konijntjes van ongeveer een week oud losgelaten en die zijn in onze tuin gehuppeld, en dan denk ik dat die kleine beestjes blij mochten zijn dat wij ze wilden hebben, in plaats van dat ze over werden gereden door een auto.
Je wil niet weten hoe vaak ik jonge konijntjes dood langs het fietspad zie liggen (en nee, dan zijn het geen wilde konijnen)