Kom er net achter dat hij een maand naar Azië gaat.

Oke ik stel mij misschien aan, ik weet dat er meiden zijn met een vriend die maanden lang weg zijn, maar daar voor heb ik mij niet ‘opgegeven’

Het zit zo. Ik had 3,5 jaar relatie. dat ging uit, na 4 maand zijn we weer samen gekomen, het is nu een maand later. Eigenlijk was het nooit echt over, toen het uit was was het nog alsof we een relatie hadden. Maargoed, toen we 9 maand hadden ging hij naar Azië op vakantie een maand. Dat was een verschrikkelijke periode. We misten elkaar vreselijk, kregen ruzies, dikke telefoonrekeningen enz, en het enorme tijdsverschil zit ook niet mee.

Hij heeft toen beloofd dat hij niet meer zonder mij zolang weg zou, de relatie is erg serieus. Onze droom is om samen daar heen te gaan, we praten er al een paar jaar over. En dat was ook ons plan, sparen om samen te gaan.

Nu net vroeg ik hem of we nog samen een weekendje weg gaan, zegt hij; je mag ook wel met mij mee op vakantie?
Waarnaar ik antwoord: Heh? ik wist niet dat je weg gaat…
Zegt hij: Ja ik ga over 3 weken een maand naar Azië .

Niet erg leuk dus om zo ineens te horen… Ik vroeg ernaar waarom hij dit niet eerder kon vertellen, zijn antwoord hierop: mijn ouders hebben gister pas geboekt… ( maar goed, hij wist het dus al langer dat het plan er was… paar weken terug zei hij dat hij niet op vakantie zou gaan )

Maarja, we zouden dus een keer samen, samen sparen om er heen te gaan, ineens gaat hij, zonder het te zeggen, een vakantie boeken en weg… Ik vind dat niet normaal als je een serieuze relatie hebt, je kunt het op zn minst toch overleggen of vertellen dat het plan er is?

Ik ben druk bezig zelfs om voor hem terug te verhuizen naar mijn oude woonplaats, ik verhuis, juist, over 3 weken terug. De dag dat hij vertrekt.

Sorry, maar ik moest echt even mijn verhaal kwijt, een duwtje in de rug ofzo… Want ik zit er best wel mee. Ik ben bang dat die ruzies weer komen. We kregen ruzie omdat we beide zo gefrustreerd waren zo lang zonder elkaar te zijn… Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? ( ja ik ben hier echt niet goed in )

Het is inderdaad niet normaal dat hij dat zo plots aan jou laat weten nee…
Kijk het gewoon even aan. Als je er direct van uit gaat dat het weer zo zal zijn als de eerste keer, werk je dat ook in de hand. Je gaat toch echt moeten leren om af en toe zonder hem te zijn. Je hebt toch ook je eigen leven en vrienden waar je een maand mee om kan gaan?

Nouja, ik persoonlijk vind dit niet zo raar omdat ik ook regelmatig een maand wegga en dat is meestal ook echt op het laatste moment. Dus ik snap hem wel. Maar aan de andere kant had hij tenminste wel al iets erover kunnen zeggen, iets in de richting van: he schat, ik ga misschien wel weer weg met mijn ouders.

Je moet maar denken dat dit niet de laatste kans is die jullie hebben om samen op vakantie te gaan. Bovendien heb je ook nog je eigen leven idd, een maand vliegt zo voorbij.

Ja naja ik verhuis na een jaar terug naar mijn oude woonplaats, de meesten hier spreek ik niet meer, en mijn goede vrienden wonen nog in mijn huidige woonplaats. Ik ken hier wel wat mensen natuurlijk, en ik moet echt zorgen voor genoeg afleiding. En ik hoopte dat hij er bij was als ik terug kwam verhuizen, wat ik speciaal voor hem doe. En dat weet hij ook, het was zelfs zijn idee. En ineens gaat hij diezelfde dag weg…
Dus moet ik alles met de verhuizing en het opnieuw wennen enz zonder hem doen, terwijl hij degene is waardoor ik mij in dit dorp thuis voel.
Plus, hij mist mijn verjaardag :pensive: alweer, dat zal de 3e keer zijn in 4 jaar.

Ik snap dat je het kut vindt ja… Meer kan ik er niet echt op zeggen :S Misschien moet je het er nog eens met hem over hebben dat je het niet vindt kunnen en dat je hoopt dat hij er de volgende keer meer rekening mee houdt?

jaa dat ga ik sowieso met hem bespreken… Als hij het vorige week gemeld even had, dan had ik de verhuizing een maand nog kunnen uitstellen, nu is het telaat en is mijn huurcontract al verlopen. daarom is het ook nog eens zo lullig. Heb net vorige week mijn huurcontract opgezegd, hij was hier van op de hoogte.

Dat hij 't jou niet vertelt, vind ik niet kunnen. Ik weet màànden op voorhand al dat m’n vriend op vakantie gaat. Als dat voor meer dan een week is, dan is 't toch belangrijk dat je dat weet?

Mààr. Het is serieus en jullie zijn al 4 jaar samen…1 maand is niet zóveel en als je contact houdt via skype of facebook of hyves of wat dan ook, overleef je 't wel zonder ruzie. Zorg er de volgende keer voor dat je meekan :wink:

Misschien wou hij je niet kut laten voelen en was het nog niet zeker dat hij op vakantie ging dat zijn ouders nog twijfelde, dat kan ook. Hij vroeg jou ook mee toch? dat vind ik wel lief . Zo kan je het ook zien

een maand moet lukken hoor, het is dan waarschijnlijk extra leuk om elkaar daarna weer te zien! Spreek af dat jullie elkaar dagelijks of om de twee dagen wat van elkaar laten weten. Dan komt het echt goed hoor :slightly_smiling_face:. Ik heb zelf vorig jaar gehad dat ik 1 week voor school weg moest en gelijk daarna 2 weken mijn opa&oma in het buitenland ging opzoeken en toen ik terug kwam ging hij de zelfde dag 2 weken weg. En ik heb het niet als iets groots gezien. Maar wel vervelend dat hij het zo laat laat weten natuurlijk. Heb het er gewoon rustig met elkaar over!

xx Nura from ‘World Of Fashion Inspiration’

Nadat de reis al geboekt is. Hij had me ook eerder mee kunnen vragen, misschien voordat de reis was geboekt, zodat de kans uberhaupt nog bestond dat ik mee kon :stuck_out_tongue: nu is dat sowieso te laat

oja dat is waar hij kon het ook wel melden maar misschien was het niet zeker dat ze gingen en hij wou het je misschien pas vertellen als hij het zeker wist . Hij kon het als nog wel even zeggen ik zou er gewoon met hem over praten en vragen waarom hij het niet eerder heeft gezegd en gevraagd of je mee wou.

oja dat is waar hij kon het ook wel melden maar misschien was het niet zeker dat ze gingen en hij wou het je misschien pas vertellen als hij het zeker wist . Hij kon het als nog wel even zeggen ik zou er gewoon met hem over praten en vragen waarom hij het niet eerder heeft gezegd en gevraagd of je mee wou.

Idd.

En ik snap wel dat je boos bent met je verjaardag/dat verhuizen, ik zou hem wel duidelijk maken dat je dat speciaal voor hem doet, en dat als hij wil hebben dat het weer werkt zoals eerst, hij ook wat meer moeite mag doen.

Ik zou wel echt boos zijn, vind het belachelijk dat hij het je zo ineens verteld. Hij houdt totaal geen rekening met jou, wat ik hieruit op maak.

Bedankt allemaal voor de reacties! :slightly_smiling_face:

Ik heb met hem gepraat, ben ook best even pissig geweest dat ik er zo achter moest komen en dat ie niks gezegd had. Maar we hebben het uitgepraat, en hij zou het goed maken en als hij terug komt vieren we mijn verjaardag gewoon wat later samen. En hij zei dat we dan als hij terug komt nog samen een weekendje weg gaan :grinning: Hij heeft het dus helemaal goed gemaakt!

Alsnog bedankt voor de reacties, ik voel mij al wat beter :slightly_smiling_face: En die maand is even zuur, maar daar gaan we gewoon samen ons best voor doen om goed door te komen!

zo mag ik het horen! succes :slightly_smiling_face:

goedzo gelukkig :grinning:

Ik kijk er ook er ook echt nog steeds zo erg tegenop XD nog 19 dagen voor hij vertrekt. Krijg nu al paniek aanvallen :stuck_out_tongue:
Ik vind vliegtuigen super eng. Als ik samen met hem zou gaan, zou het minder zijn, want als je gaat, ga je samen weetje :stuck_out_tongue: oke wat deprimerend gezegd XD maar dat dus.
En hij vliegt eerst van NL naar bangkok, ongeveer 13 uur. Na een paar dagen een binnenlandse vlucht naar Phuket. (vlucht nr 2) Na een week naar Chiang Mai (vlucht nr 3) na 3 weken terug naar bangkok (vlucht nr 4) en dan van bangkok weer naar NL 13 uur (vlucht nr 5)
Sjonge kan ie niet nog een beetje meer gaan vliegen XD Zit ik straks dag en nacht te wachten op zn smsje dat ie weer veilig geland is :stuck_out_tongue: