Kokosvet haarmasker werkt niet.

Dag lieve dames,

Ik had een vraagje wat betreft de Kokosvethaarmasker.

Op een één of andere hele rare en vage manier werkt deze dus niet bij mij. Hoe lang (of hoe kort) ik het ook in mijn haar laat zitten, mijn haar wordt er echt héél droog van en ziet er dan heel ongezond uit. Nu heb ik krullen, dus het zou daar aan kunnen liggen… Maar ik weet het gewoon niet.

http://purekokosolie.nl/74-196-large/royal-green-coconut-cooking-cream.jpg

Deze heb ik, die ook Mascha van Beautygloss gebruikt.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

up

Misschien gebruik je te veel shampoo om het er uit te wassen

Dat zou toch niet echt moeten uitmaken?

-

Kokosolie dringt diep in je haar. En ookal zou je het met veel shampoo wassen wat ik ook doe zou het niet veel uit moeten maken. Kokosolie helpt proteïne/keratine verlies te voorkomen en als je haar genoeg proteïne/keratine heeft wordt je haar droger, dus dan heeft het de tegenovergestelde werking. Misschien ligt het daar aan?

Dat zou kunnen! Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Maar het zou wel een verklaring kunnen zijn. Ik gebruik nu sinds korte tijd de masker van Andrelon voor droog/pluizig haar (1 minuut masker met Arganolie, zeggen ze xD) en sinds dien is mijn haar wel een heel stuk bekomen. Gek eigenlijk.

Had je het goed ingetrokken? Het beste is als je het een uur laat intrekken. Des te langer hoe beter :wink: Had ik gehoord.
Daar zou het misschien ook mee te maken kunnen hebben.

Misschien helpt dit filmpje?

Hoe lang heb je het in laten trekken?
Ik heb wel eens van een meisje gehoord dat ze er met een badmuts eroverheen mee ging slapen.

Ik laat t meestal 3 kwartier tot 1 uur en een kwartier intrekken.