Kokosolie in haar slecht?

Hey meiden! :sob::muscle:
Ik las onlangs ergens dat kokosolie in je haar niet goed zou zijn? Ik las eerder dat het inderdaad zo is dat het bij de ene beter werkt dan bij de andere. Maar dat het echt slecht is? (Omdat je haar protienegevoelig kan zijn of zoiets?)

Nja, laat ik het zo zeggen: ik gebruik kokosolie en olijfolie al jaren elke winter praktisch elke week en m’n haar zit nog goed en voelt nog oké aan als je je realiseert dat ik het ook verf. :’)
Je moet denk ik zelf ondervinden of je haar er goed mee kan of niet.

Het is juist goed voor je haar? Vooral als je droog haar/krullen hebt kan ik je aanraden kokosolie te gebruiken. Beter dan al die andere troep die je in de winkels kunt kopen. Waarom zou het niet goed zijn?

Het zit zo: Als je het teveel en/of te vaak gebruikt bouwt er zich teveel proteïne op in je haar, waardoor het minder elastisch en stijf word. Minder elastisch haar breekt sneller, vooral als je het in model probeert te brengen. Bovendien zal het dan (nog) droger ogen. Dit kan echt fataal zijn juist bij droog, stro-achtig haar. Als je het wel wil gebruiken doe het dan in combinatie met andere vocht inbrengende producten.

tis juist goed