kokend water over arm

Heee ik had net kokend water over me bovenarm een beetje, en ik zie geen blaren het is wel heel rood en vlekkerig. Ik heb het onder de lauwe/koude kraan gehouden en heb 'r nu een koud washandje op. Kan ik beter naar de dokter gaan, of gaat het binnen een paar dagen weg denkne jullie? Wie heeft dit ook wel 's gehad?

xxx

Me nichtje was een keer op een broodrooster gaan zitten xD
En ze had ook een vlekkerige huid, ze was wel naar de dokter gegaan voor de zekerheid.
Kan je ook doen toch? (:

Goed koel houden en ipv een koud washandje er ijs op doen.
Je zou een verkoelend middeltje kunnen kopen morgen of erop doen als je die in huis hebt.
Als het na een dag of 3 nogsteeds er pijnlijk is zou ik even naar de dokter gaan.

AAUUWW XD
Maar wat zij zegt dus… (:

Wat ook goed heltp bij verbranding (door bijv. zon) is aloë vera erop doen! Je hebt van die gels met aloë vera erin van Vaseline enzo =).

je moet sowieso even langs de dokter
dan krijg ej er denk ik verband overheen
dat moet je ongeveer een week omhouden
enn
dan gaat het waarschijnlijk vervellen en word het paars en blabla
en dan gaa thet langzamerhand normaal worden :3

als het goed is krijg je niet grote littekens ofzo hoor (:

en doe het onder de stromende kraan!

ER viel kokend water op mijn rug, pols en mijn billen die waren helemaal verbrand:$, ik kreeg zout erop ofzoo
maar ben toen meteen naar de eerste hulp gebracht en kreeg verband om mijn pols een een soort van pamper moest ik aann…

ik denk dat het vanzelf wel overgaat! Zolang het eerstegraads is en je huid niet openligt en je niet echt blaren hebt…! Gewoon zoveel mogelijk koelen :] Met een washandje oid…

Ik hou deze topic even in de gaten trouwens…! :stuck_out_tongue:
Heb net toevallig ook m’n arm verbrand tijdens het koken aan de pan =|
Weet ook niet goed wat ik er nu mee aanmoet xD
Er zit een soort wit ‘litteken’ achtig iets van zo’n 2-3cm en de huid eromheen is een beetje rood. niet heel ernstig maar wel pijnlijk.

Als je er last van blijft houden, even naar de dokter denk ik xl

Hahaha ik ging een keer m’n vingers strijken. xD AU

Ben toen wel naar de dokter gegaan maar die zei alleen dat ik mijn hand de hele dag in een bakje water moest houden.

Die plekjes blijven nu even gevoelig, straks worden het blaren, gaat van zelf weer weg. Kwestie van een paar weken. Al weet ik niet of je het maar even op je huid heb gehad of, of je, bij wijze van, een hele pan over je arm hebt gegoten. Als het maar even was is er niets aan de hand.

JE moest er GEEN koud doekje op doen dat zorgt soms voor verlaming
want het is een tempratuur wisseling van warm naar koud en dat is niet goed

maar ja ligt eraan of het ernstig is maar toch zpu ik voor de zeerheid toch gaan 0_0 :slightly_smiling_face:

pijnlijk even bij eerste hulp langs gaan is verstandig.

auw!
ik zou maar naar de dokter gaan.

Doet die witte plek pijn of juist dat huid eromheen?
Als de witte plek geen pijn doet, kan het erop wijzen dat je zintuigcellen zijn verbrand, oftewel een derde graads brandwond. (Zo heb je nog wat aan die EHBO lessen uit groep 8 xD)
Dit is erg ernstig. Ga voor de zekerheid even bij de dokter langs, ook al blijkt het niks te zijn.
Je weet maar nooit.

Beterschap… ik raad je aan om naar de huisarts te gaan.

Ik heb een keer 2 grote glazen vol ( ong ) met kokend water over me heengehad ( romp ) ik ben verder niet naar de dokter geweest ofzo, waarom zou je eigenlijk ?

Dat witte deed juist pijn, de huid er om heen viel wel mee. ;]
De rode vlekken zijn nu ook weggetrokken en de streep is roodrozebruin achtig geworden met een paar kleine blaasjes/blaartjes/bobbels erop. Het doet geen pijn meer en er zit gewoon gevoel in. Waarschijnlijk gewoon eerstegraads dus :]. Zal wel over zijn over een paar dagen, denk ik^^. Als de huid zich een beetje heeft vernieuwd en hersteld.

je moet juist geen koud water eroverheen doen, of ijs ofzo, je moet eerst 10 minuten lauw water eroverheen laten stromen, en daarna pas ijs. en ga anders naar de dokter als je het niet vertrouwd ;]