Koken met vriendje

Omdat de ouders van mn vriendje niet thuis zijn en we iets leuks wouden doen willen we deze week gaan koken, dus niet zo’n kant-en-klaar maaltijd, maar nou weten we dus niet wat. En omdat we alle tijd hebben moet er dus ook voorgerecht en nagerecht enzo zijn! Wie heeft nog tips?

Kijk even rond in kookboeken?

Idd, kookboeken, internet, tijdschriften misschien? :wink:

wij gingen spaghetti koken (: alleen was t aangebrand we lette even niet op *ahum*

kookboeken idd, en internet, ook superhandig!

ik heb inderdaad ook al wel veel in kookboek gekeken, maar bij ons thuis kon ik alleen van die cullinaire hoogstandjes vinden (kwartels en asperges enzo) dus hoopte dat iemand ergens nog een lekker, niet al te moeilijk, recept weet!

www.smulweb.nl
Maak taco’s! Dat vind ik altijd lekker.

Ik zou spaghetti makennnn :grinning: is niet moeilijk en heel lekker… en dan een glaasje wijn/champagne en een salade ofzo.

ik had als voorgerecht een kleine hartje pannekoek gemaakt
hoofdgrecht kip met rijst
en nagerecht wafel met ijs en slagroom

mischien iets van een idee tussen voor je :’)

voorgerecht: picolini??
Hoofdgerecht: spagetti
nagerecht: tiramisu!!!

Wat schattig :grinning:

Mijn vriend en ik hebben eens een heel lekker zelfbedacht slaatje gemaakt: we hebben gewoon alle groenten dat we konden vinden erin gegooid, met nog kaas, broodblokjes, etc. erbij. Was héél veel werk maar wel enorm lekker en leuk (:

zelfgemaakte pizza vind ik altijd zoo lekker… gewoon veel groente opgooien en het is nog een beetje gezond ook :wink:

spagettiiii:D

thuis makten wij heel vaak planetenijs :stuck_out_tongue: gewoon vanilleijs met een soort saus van gesmolten marsen en een klein beetje melk. schuddebuikjes eroverheen en klaar ^^ ook niet heel moeilijk (maakte het op mijn 10e al ofzo XD)

Klinkt allemaal al zo lekker haha!
Als na gerecht doen we misschien panna cotta met vanille dat zag dr wel lekker uit!
En hoofd wordt misschien spaghetti of pizza.

Iemand nog goed recept voor zelfgemaakte saus bij spaghetti?
Of bodem van de pizza?

ik doe persoonlijk altijd een bodem uit de verpakking xd
misschien staan daar trouwens ook wel recepten voor op internet?

Wij maken dit altijd :

• kippenblokjes bakken in de bok
  • wokgroenten bakken bij vlees: kan je in pakjes kopen of zelf snijden ( paprika, sojascheuten, champignons, …)

Ondertussen pasta koken
Groenten en vlees uit de pan halen en pasta erin gooien als ie klaar is.
En dan tijdens het bakken overgieten met sojasaus of zoetzure saus.

Superlekker!

Als toetje kun je misschien chocoladefondue doen. Met aardbeien, kersen en marsmalows ofzo. Deden mijn vriendje en ik ook. Veel plezier!

Ik ga lassanga maken met mijn vriend :slightly_smiling_face:

Pasta’s zijn altijd vrij makkelijk en lekker! En een leuke taart als toetje?