Koekjesrecepten

Drop hier alle koekjesrecepten van chocolate chip cookies tot vanillewafeltjes :slightly_smiling_face:

Oja: ik heb eens bij een vriendin een koekje gegeten, en dat waren kleine ronde koekjes, van een soort wit deeg met bosbesseniets (of een andere rodevrucht) in. Weet iemand hoe dat heet en het recept? Danku!

dat zijn wasingtons:P ik ben banketbakker dus maar ik die maar ik drop later wel wat repecten ik ben nu niet thuis:P en mijn vriend zijn recepten liggen ook op school

ik weet geen recepten XD

ik maak ze van dr oekter, uit zo een pak.

van internet:

Oventemperatuur en baktijd:
Elektrische oven: 200°C
Heteluchtoven: 180°C
Gasoven: stand 3-4
Baktijd: ongeveer 12 minuten

Ingrediënten:
250 g bloem
2 el cacaopoeder
1 tl Dr. Oetker Backin
250 g suiker
1 zakje Dr. Oetker Vanillesuiker
1 tl kaneel
1 ei (m)
200 g boter of margarine
2 zakjes Dr. Oetker Garneeramandelen (fijngehakt)

Om te bestrijken en bestrooien:
2-3 el melk
100 g Dr. Oetker Funhagel, Dr. Oetker Hazelnoten of fijngehakte pistachenoten

Bereidingswijze:
Meng de bloem met de cacao en Backin en zeef het boven een mengkom. Suiker, vanillesuiker, kaneel, ei en boter toevoegen. Kneed het met een mixer met deeghaken kort op de laagste en daarna op de hoogste stand tot een samenhangend deeg.

Bestuif het werkblad met bloem. Kneed met de hand de gehakte amandelen door het deeg. Maak van het deeg een rol met een doorsnede van ongeveer 3 cm. Wikkel de rol in plasticfolie en leg deze een paar uur in de koelkast.

Verwarm de oven voor. Snijd de deegrol in plakken van ½ cm dik en leg ze op een ingevette bakplaat. Bestrijk de koekjes met melk en bestrooi ze met de decoratie van uw keuze. Bak de bakplaten met koekjes een voor een in de oven. In een heteluchtoven kunt u meerdere bakplaten tegelijk bakken.

Laat de koekjes na het bakken afkoelen op een rooster.

Dr. Oetker producten:
Dr. Oetker Backin
Dr. Oetker Vanillesuiker
Dr. Oetker Garneeramandelen
Dr. Oetker Funhagel of Dr. Oetker Hazelnoten

http://www.oetker.nl/oetker_nl/file/debi-6m2dqc.nl.0/Chocoladekoekjesklein.gif

Heb chocola-sinaasappelkoekjes gebakken van t weekend :slightly_smiling_face:
Was van een zandkoekjesrecept, en daar heb ik gewoon dus sinaasappel door de ene helft en chocola door de andere helft gedaan.

Dus:
Mengkom 1:

• 50 g witte basterdsuiker
  • 75 g boter
  • 100 g bloem
  • Snufje zout
  • Halve eidooier
  • Rasp van de schil van 1 sinaasappel
    Deeg van maken.

Andere kom (of dezelfde nadat je dit deeg eruit hebt gehaald ; )).

• Zelfde ingrediënten maar dan ipv de sinaasappelrasp twee volle theelepels cacaopoeder.

Van beide soorten deeg steeds een klein stukje pakken en met die twee stukjes een koekje maken. (Je kan er 20 maken).

→ 30 min op 150 graden.

oh tof:) ik wil later ook iets met banket gaan doen ofja, niet banket maar patissirie xD