Koekjes versieren voor het bakken in de oven

Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort zandkoekjes bakken met kinderen en vraag mij af welke versiersels op de koekjes gedaan kunnen worden voordat de koekjes gebakken worden in de oven. Het lukt namelijk niet meer om de koekjes na het bakken te versieren. Het enige wat ik nu heb is amandelstaafjes en nootjes. Heeft iemand nog een idee?

Chocolade :upside_down_face:

Je kunt een beetje deeg met cacao vermengen, daar kun je het ook een beetje mee versieren.

Heb je wel nog tijd terwijl de koekjes in de oven staan? Je kunt de vorm van de koekjes uitsteken uit wat marsepein en die rondjes dan versieren en na het bakken erop leggen?

Chocolade dacht ik ook aan. Alleen als smarties oid op de koekjes gedaan worden en ze gaan daarna in de oven, dan smelten de smarties en ziet het er denk ik niet meer uit?

Nouja het is dus zo dat de kinderen weg gaan wanneer de koekjes de oven in gaan en later op de dag de koekjes kunnen ophalen, dus tijdens dat ze in de oven zitten kan er ook niks gemaakt worden. Vandaar dat de koekjes versierd moeten worden voordat het in de oven zit.

Je kan inderdaad wat deeg kleuren met cacao, en kleurstof (of het natuurlijk doen, is wel beter voor de kids. Met bvb wortelsap en bietensap.).

Van die kokossnippers/schaafsels kunnen er ook wel op voor het bakken maar geen idee of kinderen daar van houden? :stuck_out_tongue: