Knot vraag

De laatste tijd draag ik mijn haar vaak in een knot.
Hiervoor gebruik ik altijd een donut. Zonder donut ziet een knot er niet uit, door mijn dunne haar.
Nu draag ik de knot altijd in een hoge straat. Alleen ik wil het ook wel eens boven op mijn hoofd willen.
Dat vind ik vaak zo mooi bij andere. Maar als ik dat zelf probeer lukt het niet.
Ik probeer het altijd zo: eerst borstel ik mijn haar door, zodat het klitvrij is. Dan ga ik voor overhangen met mijn hoofd. Dan of ik borstel het voorzichtig naar een staart of ik doe het met mijn vingers. Bij beide gaat het mis. Want dan gaat mijn haar weer klitten en kom ik er niet meer doorheen. Als ik dan gelijk een staart maak, ziet het er echt niet uit. Ook niet wanneer ik mijn haar vasthoud en dan weer normaal ga staan om vervolgens het de kammen. Ik kom er dan gewoon niet doorheen.
Wat doe ik verkeerd? Hebben jullie tips?

Ik hang nooit voorover want dan gaat het in zo´n vreemd model zitten. Kun je niet eens proberen om niet eerst en staart te maken maar meteen een knot. Ik maak hem zelf altijd niet dicht bij mijn huid maar maak hem een beetje losjes. Hoop dat het zo wat duidelijk is :’’)

Ik snap wat je bedoeld. Alleen zonder staart lukt de donut niet. Als ik het op jou manier doe is het zon zielig gevalletje op mijn hoofd. Dat ziet er echt niet uit. (kan het niet beter uitleggen)

ff

Zal het eens proberen hoe jij het doet.
Om het zo te pakken en te draaien daar is mijn haar te dun voor.