Knot valt naar beneden

Ik heb graag een knot in mijn haar: snel en gemakkelijk, liefst van die messy buns, maar ik heb het probleem dat ik nog redelijk lang en dik haar heb en daardoor valt mijn knot al heel snel naar beneden. Zelfs als ik hem vast gezet heb met speldjes. Ik wil mijn haar niet laten uitdunnen of afknippen… Heef er iemand tips?

Gebruik je een donut voor je knot?

Nee… misschien eens proberen maar kan je daarmee messy buns maken?

-

Probeer 2 elastiekjes tegelijkertijd, helpt bij mij :slightly_smiling_face:

Zelfs bij 2 sterke elastieken valt het nog naar beneden. Bij 3 niet maar dat doet pijn en ik vind dat ook niet mooi omdat je dan zo’n dikke elastiekrand ziet…

dat heb ik ook daarom doe ik geen knotjes in. En gewone elastiekjes passen niet 3 keer om mijn haar heen. Daarom gebruik ik hele grote elastiekjes, zulke haarband elastiekjes en dat helpt wel wat beter

Ik heb zelf ook dik haar, maar wat bij mij altijd helpt is het eerst vastdoen met een elastiekje en het daarna nog met pinnetjes vast te zetten. In plaats van een pinnetje op een plek te doen, doe ik meestal 2 in de vorm van een kruis. Dan blijft het beter zitten :slightly_smiling_face:

/

Misschien van onderen ook een beetje touperen?

Goede elastieken gebruiken inderdaad, dat is bij mij de beste oplossing in ieder geval.

Inderdaad goede elastiekjes en misschien de knot wat hoger laten beginnen, zodat als ie uitzakt het toch hoger blijft zitten :grinning: