Knoopjes - Weet iemand hoe?

Hallo meiden,

Ik ben zelf een jurkje aan het maken. Maar ik wil nu knoopjes erin zetten. Heeft iemand enig idee hoe dit moet. En dan bedoel ik niet de knoopjes zelf, maar waar de knoopjes aan vast zitten. Ik kan ze namelijk niet zomaar in de stof zetten.

Misschien een beetje onduidelijk. Je moet je voorstellen dat het jurkje ‘af’ is. Moet ik dan gewoon de stof in tweeën knippen aan de bovenkant.?

Ik hoop dat jullie het snappen.!

Hieronder een plaatje van wat ik bedoel:

http://files.hm.com/media/products/830/DXL830_77790_08007_34_4254.jpg

drukknoopjes bedoel je denk ik?
OT: geen idee, misschien even op google zoeken? of staat het niet op de verpakking ofzo?

uuuhmmm de stof in tweeën knippen aan de bovenkant? je bedoeld zeg maar met de schaar naar beneden je decollete in zeg maar? en dan aan één kant knoopjes zetten? ik denk dat dat niet zo mooi word, want dan heb je de stof niet dubbelgeslagen en dan gaat de stof rafelen…bedoel je dit?

Ja zo bedoel ik het wel, maar dan met gewone knopen, geen drukknopen. maar ik vroeg me af hoe ik dat wel mooi kon maken…

dan krijg je dus een misvormd jurkje… en lelijk met rafels

Knippen, om de randen van het ‘geknipte’ een reep stof vouwen. Daar snij/knip je kleine spleten in voor de knopen. (aan 1 kant) Wel mooi om de spleten naaien zodat het niet uitscheurt. Aan de andere kant naai je op gelijke hoogte knopen :3 tadaaaa. Ik vind het knap als je mijn uitleg snapt XD weetje, ik bedenk me net dat je dan helemaal niet goed uitkomt met de knoopjes. je moet echt niet gewoon in het ‘midden knippen’. Kan je niet gewoon knoopjes erop naaien voor de sier?

je had daar bij het maken van de voorkant al rekening mee moeten houden. Als je nu gewoon ‘door tweeen knipt’ kan je de twee stukken niet over elkaar heen trekken, zonder dat je het jurkje uit zijn vorm trekt. Enige wat je kan doen, als het voor de sier is, gewoon de knoopjes zo op het jurkje naaien zonder dat ze een functie hebben.

precies (:

http://files.hm.com/media/products/840/DXL840_74989_47003_08_0480.jpg

Het moet kunnen, want dit shirtje is ook gewoon 1 lap geweest. als jullie snappen wat ik bedoel. daar is ook in het midden geknipt

Kan je niks op Youtube vinden? Of aan je moeder vragen? Of naar een naai-atelier of zo gaan?

ik heb geprobeerd op het internet te vinden hoe dit moet, maar ik weet niet waarop ik moet zoeken. weet iemand een term hiervoor, ik weet niet hoe deze techniek heet