knoop

Hooi
LET OP: als je geen zin hebt in drama en lange teksten, blijf dan vooral weg.

Ik heb altijd al gedaan alsof ik vrolijk ben. Ik doe dan heel gek, zeg rare dingen, heb veel lol, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Na een tijdje word ik boos op mezelf dat ik heb gedaan alsof ik vrolijk ben, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Vanaf het begin van het schooljaar was ik niet bezig met school, maar sociale media.
Daardoor heb ik allemaal onvoldoendes gehaald, waardoor ik nu keihard moet blokken om die onvoldoendes op te halen. Die onvoldoendes hebben voor problemen gezorgd: Mijn mentor denkt dat het niveau te hoog ligt (ik doe havo/vwo, school is alleen voor Havo en vwo) Maar ik heb haar ook verteld dat ik verslaafd was aan sociale media, en nu me focus op school. Ik ben bang dat mijn mentor me naar een andere school wil sturen, en zit hierdoor erg te stressen. Ik heb nog maar een aantal proefwerken, en heb 3 onvoldoendes.
Ik ben zo ver gegaan met alles, ik heb niet geleerd en heb onvoldoendes. Aan het begin van het schooljaar had ik 7’ens en 8’en en nu heb ik 5,5’jes en 6’en.

Hebben jullie dat ook, en weten jullie wat het is: ik doe alsof ik vrolijk ben (krop mijn gevoelens op), en achteraf spijt heb dat ik heb gedaan alsof alles OK gaat?

En ik weet NIET wat ik moet doen, ik ben gewoon super down.
kan iemand helpen?

Ok, ten eerste kan je mentor je niet naar een andere school sturen of naar een ander niveau. Je blijft meestal eerst een jaar zitten, en hebt altijd toestemming nodig van ouders. Probeer nu gewoon heel erg je best te doen en hogere cijfers te halen. Dan haal je je cijfers misschien niet op, maar je laat wel zien dat het niveau niet te zwaar is voor je. Dan heb je de kans dat ze je gewoon over laten gaan. Er bestaat een programma waarmee je bepaalde sites voor een bepaalde tijd kunt blokkeren, zodat je rustig kunt leren.

Succes!

Tja het enige wat ik kan zeggen is hard gaan leren. Er is geen andere manier om je cijfers op te halen. En niet direct opgeven, dat deed ik wel en toen ging het mis. Je mentor stuurt je vast niet nu al naar een andere school, dat kan meestal pas aan het eind van het jaar. Je hebt nu een motivatie om je cijfers op te halen; je wilt op deze school blijven. Hou deze gedachte in je hoofd tijdens het leren. Het lukt je vast wel. En misschien kan je bij sommige docenten vragen of je wat mag herkansen, meestal doen ze daar niet zo moeilijk over. Bij mij niet iig.

Kun je geen toetsen inhalen?

Misschien kun je zorgen dat je niet in de verleiding komt om social media te gebruiken?
Bijvoorbeeld je telefoon thuis laten en op school huiswerk maken ipv thuis :slightly_smiling_face: ? Of samen met een (serieuze) vriendin huiswerk gaan maken/leren?