knobbeltjes in mn nek..

ik heb dit best lang kan me herinneren dat ik t vroeger op de basisschool had ondekt maar niet verder over nage8 ik heb gehoord dat dit kanker kan betekenen…ik heb er heel lang niet aan gedacht maar me hoofd zit er nu echt bij ik weet niet of fit normaal is of wat tis…

Ik heb één knobbeltje in mijn nek en mijn huisarts zei dat het niet kwaadaardig is.

Boh, ga naar de dokter.
Hoe lastig kan het zijn?

Ik heb dat ook. Naja, 1 bobbeltje. Ik weet niet wat het is, maar ik maak me er geen zorgen om…

Mijn broer had het ook in z’n wang, dat was toen een stukje steen in z’n speekselklier ofzo. Heel vaag maarja. Hij hoefde er niets aan te doen…

ik ben ook een plan een afspraak te maken voor volgende week maar ondertussen is t niet echt fijn ofsow als ik eraan denk wat het zou kunnen zijn

ik heb dat ook, en ik wist niet wat t was, dus ik ben naar de dokter geweest. Hij wist t ook niet zeker, dus hebben ze t onderzocht (net als bij zwangerschappen weet je wel? zo’n ego). Maar t bleek gewoon een klier te zijn die opzet (t is ook groter als ik ziek ben). Ik schrok wel, want t zit maar aan 1 kant, maar t blijkt dus niets te zijn. Heb jij dat ook? Dat t dikker is als je ziek bent? Dan zou t dat ook kunnen zijn. Maar als je echt bang bent, zou ik gewoon naar de huisharts gaan.

Tja, gewoon afwachten dan.
Vooral niet op internet kijken, dan word je helemaal gek.

wat voor zieke reaactie is dit en trouwens op een foto zie je het niet eens in me nek,snapie?

Ik weet t niet maar het is niet opvallend ofsow…quote][message=5016420,noline]Pilartje schreef op 20 March 2010 @ 22:05[/message]:
ik heb dat ook, en ik wist niet wat t was, dus ik ben naar de dokter geweest. Hij wist t ook niet zeker, dus hebben ze t onderzocht (net als bij zwangerschappen weet je wel? zo’n ego). Maar t bleek gewoon een klier te zijn die opzet (t is ook groter als ik ziek ben). Ik schrok wel, want t zit maar aan 1 kant, maar t blijkt dus niets te zijn. Heb jij dat ook? Dat t dikker is als je ziek bent? Dan zou t dat ook kunnen zijn. Maar als je echt bang bent, zou ik gewoon naar de huisharts gaan.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[/quote]

maar hij is dus klein?
want ik heb dat ook, maar dan op mijn rug. en ik doe er verder niks aan ofzo

ik heb dus al net gekeken op internet…daardoor maak ik me nog meer zorgen

Ik heb het ook, zegmaar onder m’n vel. Ook naar de dokter geweest, die zei dat het gewoon kliertjes waren.

Waarschijnlijk zijn het gewoon je lymfklieren.
Die heb je op verschillende plaatsen op je nek en langs je keel. Deze zetten op als je verkouden bent of keelpijn hebt en kunnen dan bestwel jeuken. Ik ben er ook een keer voor naar de huisarts gegaan, die heeft ze toen onderzocht, maar niks aan de hand.

Dus waarschijnlijk bij jou ook niet. Maar je zou voor de zekerheid natuurlijk altijd even langs kunnen gaan.

Niet om lullig te zijn, maar hoort het niet gewoon zo? Het ligt eraan waar ze zitten, maar als je bv twee op gelijke hoogte hebt van kleins af aan… Dat heb je bijvoorbeeld een beetje aan de voorkant van je nek, onder de zijkanten van je kin. Als je twee bultjes hebt ter hoogte van je oren, daar zitten klieren, als die opgezet zijn kan je ze voelen ja, dat kan bijvoorbeeld door een virusinfectie (en dat hoef je niet eens te merken).
Kanker lijkt me niet hoor, volgens mij zou dat toch wel groeien als het er al zo lang zit, en dan meerdere plekken tegelijk, ik heb er niet voor gestudeerd maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Sowieso, de kans dat je kanker hebt op zo’n jonge leeftijd is superklein, dus ga niet zitten stressen en wacht eerst eens die doktersafspraak af (:

ik heb er volgensmij meer dan 1 2 of 3…eentje is klein en andere wat groter

Dat zijn lymfeklieren :slightly_smiling_face:. Lymfeklieren zwellen op als je ergens een infectie hebt. Als de lymfeklieren in je nek zijn opgezwollen, heb je waarschijnlijk een infectie in de buurt van je nek. Ik heb soms opgezwollen lymfeklieren in mijn nek als ik verkouden ben of als ik last heb van puistjes. Dus waarschijnlijk is het niets om je zorgen over te maken.

tnx voor je reactie(je stelt me een beetje gerust)ik hoop t en ik probeer t even uit mn hoofd te zette

ja dat heb ik soms ook!

Fijn om te horen :3. Ik ben er een paar jaar geleden ook voor naar de dokter geweest omdat ik niet wist wat het was. Ik had een opgezwollen lymfeklier aan de zijkant van mijn bovenlichaam ter hoogte van mijn borst en omdat mijn oma destijds ziek was, was ik bang dat ik borstkanker had. Mijn dokter zij dat het in 99,99% van de gevallen ongevaarlijk is en dat je er in principe honderd jaar mee kunt worden, haha. Ik vond het wel vreemd dat de lyfemklier lang bleef want ik wist niet waar ik een infectie zou kunnen hebben, maar ik denk dat dat in veel gevallen moeilijk is om te achterhalen (en aangezien de lymfeklieren in je nek op kunnen zwellen als je last hebt van puistjes kan het dus ook een hele kleine (en ongevaarlijke) infectie zijn) en uiteindelijk is de lymfeklier weer geslonken.

Heb er ook 1 (+ een half -mini dus-) in mijn nek. Dokter zei dat het een lymfe ding was.