Knobbeltje voor oor. Help help

Okay, ik overdrijf vast. Maar ik voelde gisteravond ineens een hard balletje/knobbeltje net voor m’n oor. Op m’n wang dus nog net. Het doet als je er veel aan zit (wat ik doe, it creeps me out) een beetje pijn. Het voelt echt als een knikker. En je ziet niks, het zit echt onderhuids zeg maar. Het beweegt ook een beetje mee met m’n kaak.

Ik heb net even op google gezocht, en daar kwamen allemaal enge kanker dingen uit. Of een ontstoken lymfeklier, maar dan kon het wel je hele leven zo’n bult blijven. :frowning_face:

Maar nu is mijn vraag; heeft iemand dit wel eens gehad? En ging het ook weer weg?

Ik kan over een week pas naar de huissarts dus ik stressssss.

Onderhuidse puist, lijkt me.

Het klinkt gewoon als een onderhuidse puist…

Ik weet niet wat het is, maar op google zoeken maakt dingen altijd veel erger. Ik doe het zelf ook áltijd en kom dan de meest gruwelijke dingen tegen, terwijl het uiteindelijk iets heel onschuldigs was. :cold_sweat: Ik maak me dan ook echt zorgen om niks.

Het kan ook een ingegroeide haar zijn, soms zit er een wit of zwart puntje op het bobbeltje, maar het kan ook gewoon huidskleur zijn. Ik zou voor de zekerheid wel even naar de dokter gaan, maar als het een ingegroeit haartje is, dan is het zó verholpen!

@Serafijn & onomatopee

Denk niet dat het een puist is, het voelt alsof het op m’n bot zit zeg maar haha.

Geen idee of het hetzelfde is, maar ongeveer een jaar geleden heb ik iets gehad op mijn pols wat heel erg op jouw omschrijving leek. Het zat volgens mij ook op mijn bot. Ik was alleen op vakantie en heb er niets meegedaan, niet naar de dokter geweest ofzo. Ineens was hij weg… heel raar. Maar als ik jou was, zou ik wél naar de dokter gaan.

Haha dit is zo mij :‘D ik had een paar weken geleden précies dezelfde angst, alleen niet bij mijn oor, maar bij mijn borst voelde ik ook allemaal knobbeltjes en op internet kwam ik ook op lymfeklierkanker uit etc en ik dacht echt dat ik gek werd :’)

snel een afspraak gemaakt met huisarts en die zij dat het gewoon botten konden zijn/vetbultjes! maak je er niet te veel zorgen om alsjeblieft. ik heb er echt heel veel aan zitten denken en stressen maar je fokt jezelf echt op, gewoon afspraak maken en het is vast niks !! :slightly_smiling_face:

Kun je het knobbeltje als het ware vast pakken? Dat het los zit van je inwendige lichaam? Of zit het vast en zit er weinig beweging in?

Ik zou als ik jou was naar de dokter gaan.

zoiets had mn vader ook, het is weggesneeden en nu is hij weg. dus ik zou naar de dokter gaan en die verwijst je door. x

Haha, dit had ik 2 weken geleden ook!
Het was gewoon een ontstoken speekselkliertje, specifiek heette het ‘oorspeekselklier’ denk ik. Het is bij mij vanzelf weggegaan maar moest je er erg last van hebben of het blijft lang dan zou ik toch even naar de dokter gaan :slightly_smiling_face:

Nee het zit er diep en vast zeg maar. Het beweegt alleen als ik m’n kaak beweeg zeg maar. haha

Ah, okay dan hoop ik dat ik dat ook heb!
Ik ga sowieso volgende week naar de dokter! (als het er dan nog zit)

Iedereen thanks voor de reacties haha :slightly_smiling_face:

Dan inderdaad even langs de dokter gaan wanneer het vrij vast en diep zit, hij weet er wel raad me. Maak je geen zorgen, vaak gaat het om iets onschuldigs.